warning

L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica. Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal cita prèvia, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals.

Fly PLAY: fallida i concurs de creditors de la companyia aèria islandesa

Les persones afectades tenen 4 mesos, a comptar des del 2 d'octubre de 2025, per sumar-se al concurs de creditors i reclamar la devolució dels imports que considerin.

..
16/10/2025 - 07:58 h

La companyia aèria de baix cost islandesa Fly PLAY ha informat en un comunicat que cessa l’activitat i cancel·la tots els vols. Per tant, aconsella que les persones afectades consultin amb altres companyies aèries, ja que és possible que algunes ofereixin les anomenades “tarifes de rescat” a preus especials.

Com reclamar

Si tenies un vol contractat amb aquesta companyia o alguna reclamació pendent de resoldre, tens un termini de 4 mesos, a comptar des del 2 d’octubre de 2025, per reclamar la devolució dels imports que consideris a l’adreça de correu electrònic krofulysing@lex.is o bé a l’adreça postal següent:

Arnar Þór Stefánsson, liquidador de LEX ehf., Borgartún 26, 105 Reykjavík

Recorda que com que la cancel·lació ha estat per causes extraordinàries, no tindràs dret a reclamar les compensacions econòmiques addicionals previstes en la normativa europea (Reglament 261/2004).

A més a més, també pots intentar:

  1. Si vas pagar amb targeta de crèdit o de dèbit –o des d’alguna plataforma de pagament electrònic com ara Paypal–, contacta amb el banc o amb l’entitat de pagament per demanar l’anul·lació del càrrec per un servei no prestat i el corresponent reemborsament.
  2. Si el vol formava part d’un viatge combinat –és a dir, un paquet de viatge a preu tancat–, contacta amb l’agència perquè et reubiquin en un altre vol.
  3. Si tens alguna assegurança de viatge que cobreixi aquest supòsit, reclama-hi per obtenir la compensació corresponent.

En tots els casos, també pots demanar l’assessorament d’una associació de consumidors registrada a Catalunya.