L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Has de viatjar aquest Nadal? Informa't sobre les noves restriccions per la Covid-19
En les darreres setmanes, diversos països d'arreu del món han activat mesures més restrictives als viatgers, amb l'objectiu de fer front a les noves onades de contagis per Covid-19. Si s'ha de viatjar aquest Nadal, l'Oficina Municipal de les Persones Consumidores de Barcelona (OMIC) recomana informar-se bé dels requisits i restriccions en vigor al país de destí, arran de la pandèmia de la Covid-19.
L’OMIC de Barcelona i l’Agència Catalana del Consum (ACC) han preparat un recull per resoldre dubtes com:
- Quines són les recomanacions bàsiques a l’hora de viatjar en temps de pandèmia?
- Què cal tenir en compte sobre les condicions del viatge i els serveis contractats?
- Què fer si la companyia aèria cancel·la un vol i de quina manera es pot reclamar la devolució dels diners?
- Què fer si no es pot viatjar perquè el país de destí prohibeix l’entrada o bé perquè les restriccions o els confinaments que s’hi apliquen impedeixen gaudir dels serveis que s’han contractat?
El document també informa sobre els beneficis de la contractació d’una assegurança de viatges o sobre què significa que cal el certificat Covid per accedir a establiments de restauració i gimnasos.
La guia amb les respostes a aquestes preguntes freqüents es pot consultar a la web de l’Agència Catalana del Consum.