L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

L'OMIC de Barcelona i l'ICAB col·laboraran per millorar l'orientació jurídica, l'especialització i l'atenció ciutadana en consum

En el marc de la celebració del Dia Mundial de les Persones Consumidores, l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) va acollir l'acte de signatura del conveni de col·laboració entre aquesta institució i l'Ajuntament de Barcelona. Amb aquest conveni de col·laboració entre les dues institucions, es continuarà millorant l’especialització en l’assessorament que ofereix l’OMIC com a servei públic de consum de Barcelona. Tot seguit, es va celebrar una taula rodona sobre els procediments de mediació i arbitratge en consum i els professionals del dret en consum.

..
15/03/2023 - 08:50 h

La signatura del conveni, que va tenir lloc el 13 de març a la seu de l’ICAB, va anar a càrrec de Montserrat Ballarín Espuña, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, i Jesús Ma. Sánchez García, degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. Ballarín va destacar que “aquesta col·laboració en matèria de consum entre l’Ajuntament de Barcelona i l’ICAB és una primera llavor que confiem que acabarà donant molts fruits, pel que fa a la protecció dels consumidors i consumidores”. Alhora, va recalcar que “també és una mostra de la necessitat de coordinació i col·laboració entre els agents públics i privats que atenen i defensen els drets de les persones consumidores”.

Per la seva banda, Sánchez va afirmar que “aquest conveni suposa un pas més per apropar i donar a conèixer els drets que en matèria de consum tenim tots els ciutadans i ciutadanes pel fet ser consumidors i, alhora, contribueix a promoure l’especialització de l’advocacia i d’altres professionals en una matèria on diàriament es produeixen moltes controvèrsies”.

El conveni, que té una durada de quatre anys, busca establir i regular la col·laboració entre ambdues institucions per a la millora i l’especialització en l’orientació jurídica que ofereix l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) com a servei públic de consum de Barcelona, així com establir la col·laboració per a la creació de nous projectes, activitats, premis i col·laboracions que incentivin els nous professionals del Dret a especialitzar-se en l’àmbit del consum.

Una taula rodona

Després de la signatura del conveni s’encetarà una taula rodona titulada Els procediments d’ADR (mediació i arbitratge en consum) i els professionals del Dret en Consum. L’objectiu serà debatre i fomentar entre els i les professionals de l’assessorament jurídic en consum, empreses, associacions de persones consumidores i la comunitat educativa universitària en Dret, els procediments d’ADR (en mediació i arbitratge en consum), les entitats acreditades en ADR i el Dret en consum en general i la projecció dels professionals juristes del Dret en consum.

La taula rodona va ser presentada i moderada per Carles Garcia Roqueta, advocat i diputat responsable de Centre ADR-ICAB (Mediació) i va comptar amb la participació de M. Paz Cano Sallarés, advocada i presidenta de la Secció de Dret en Consum de l’ICAB, i Gaietà Sala Prat, àrbitre, advocat i president de la Junta Arbitral de Consum de l’Ajuntament de Barcelona, que van exposar que les controvèrsies derivades del consum es poden resoldre a través de la mediació i de l’arbitratge.

En el marc d’aquesta jornada també es van donar a conèixer els serveis Públics de Consum de l’Ajuntament de Barcelona, a càrrec de Francesc Puigdomènech Torras, cap del Departament de Consum/OMIC. També hi va participar Àlex Goñi Febrer, president de PIMEC comerç, que va explicar quines qüestions de consum cal que les empreses tinguin en compte. La jornada va finalitzar amb l’exposició del treball que es presta des de les associacions de persones consumidores a través de dos exemples: el de l’OCU a Catalunya, amb la participació de la seva delegada, Esther Lorente, i el de la UNAE, a través de la intervenció de la seva presidenta, Noemí Mascaraque Achon.