warning

L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica. Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal cita prèvia, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals.

L’OMIC de Barcelona participa en la 24a Trobada de la Xarxa Local de Consum

La jornada, celebrada a Vilanova i la Geltrú, va posar el focus en la innovació, la col·laboració entre municipis i la defensa dels drets de les persones consumidores.

24a Trobada de la Xarxa Local de Consum
05/11/2025 - 10:11 h

El passat 29 d’octubre, l’Espai Neàpolis de Vilanova i la Geltrú va acollir la 24a Trobada de la Xarxa Local de Consum. L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de Barcelona hi va participar, juntament amb altres serveis públics de consum del territori, per compartir coneixement i reforçar el treball en xarxa.

La jornada va incloure una conferència central centrada en la intel·ligència artificial i el seu impacte en l’àmbit del consum, així com un recull d’experiències recents impulsades pels serveis locals. També s’hi van presentar projectes innovadors i models de col·laboració municipal orientats a millorar la protecció de les persones consumidores.

Un dels eixos destacats de la trobada va ser la presentació de noves activitats de sensibilització adreçades a la ciutadania, amb l’objectiu de fomentar un consum més responsable, informat i sostenible.

La jornada es va cloure amb una visita institucional a la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer, que va posar punt final a una edició marcada pel compromís compartit amb els drets de les persones consumidores.