L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Tanquen diversos establiments de Centros Único a Catalunya

Des de l’Agència Catalana del Consum es té constància del tancament a Catalunya d’alguns establiments de l'empresa Centros Único, que prestava serveis de depilació làser i tractaments d’estètica en general. Des del passat 22 de juliol, la cadena anuncia en el seu portal web que ha sol·licitat la declaració de concurs de creditors, per tal de liquidar l’empresa. 

..
07/08/2024 - 09:17 h

Us recordem que, davant la possibilitat de la publicació del concurs de creditors, des dels organismes públics de consum ja no podem fer mediacions amb l’empresa per a resoldre les reclamacions de les persones afectades. Així doncs, encara que hàgiu presentat una reclamació en algun servei públic de consum, caldrà que us adreceu a l’administració concursal (no necessitareu ni advocat ni procurador).

Què cal fer si hi teníeu serveis contractats?

Si teníeu serveis contractats en algun dels centres –per exemple, tractaments finançats i no finalitzats, tractaments totalment pagats i no prestats, etc.–, us recomanem que, de moment i fins a la declaració de concurs de creditors:

  • Recopileu tota la documentació al voltant del contracte, és a dir, publicitat, pressupostos, contractes, factures i comprovants de pagament, història clínica, etc.
  • Presenteu una reclamació a l’empresa en funció del mitjà de pagament que hàgiu usat.

Si heu finançat el tractament  amb un crèdit al consum, ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:

  1. Envieu la reclamació per burofax, correu postal certificat o correu electrònic amb justificant de recepció al centre que vau contractar. Trobareu l’adreça en el vostre contracte de serveis.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, traslladeu la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l’activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
  3. Si l’entitat financera no us dona una resposta satisfactòria en el termini d’1 mes, cal que us dirigiu al vostre Servei Públic de Consum (trobeu la vostra oficina) per presentar la reclamació contra l’entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.

Si heu pagat amb targeta de crèdit:

  1. Contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
  2. Si el banc no us anul·la els càrrecs, cal que us adreceu a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

Si heu pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:

  1. Si és un crèdit personal, podeu posar aquest fet en coneixement de l’entitat financera per tractar de modificar el contracte i avaluar el pagament de les quotes pendents.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’1 mes, podeu adreçar-vos a la via judicial (consulteu el Servei d’Orientació Jurídica). Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no us caldrà advocat ni procurador.

Dret a accedir al vostre historial clínic

Us recordem que teniu dret a accedir a tota la documentació personal que els centres tinguin de vosaltres. Per sol·licitar l’accés al vostre historial clínic, cal que ho feu a l’adreça que consta en el vostre contracte de serveis (podeu fer servir el formulari facilitat per l’Agència Espanyola de Protecció de Dades).

En tots els casos, us aconsellem que sol·liciteu el vostre historial, ja que us podrà ajudar a l’hora de reclamar perquè us permetrà acreditar la situació del servei o tractament contractat i no prestat. En cas que la companyia no us faciliti aquesta informació, podeu presentar una reclamació a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.