L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Avió
L’avió ha esdevingut en les darreres dècades un mitjà de transport cada vegada més freqüent entre la ciutadania. De fet, l’aeroport de Barcelona-El Prat és el sisè més transitat a Europa i només en un any hi poden passar més de 50 milions de passatgeres. Per evitar malentesos amb els serveis que contracteu i el preu final dels vostres vols hi ha alguns aspectes que cal que tingueu en compte quan opteu pel transport aeri:
Fixeu-vos amb atenció en l’import total i tancat del preu del bitllet. Les companyies no poden afegir serveis amb cost addicional si no els indiqueu durant la compra. Informeu-vos bé de les condicions d’equipatge, cancel·lació i canvis de la tarifa que escolliu. Recordeu que, si hi ha sobrereserva, l’empresa pot denegar-vos l’embarcament. En aquest cas, podeu triar entre la devolució de l’import del bitllet, un mitjà de transport alternatiu, dietes i allotjament gratuïts o una compensació econòmica.
Heu de tenir en compte que l'equipatge de mà és un element indispensable del transport dels passatgers i per aquest motiu sempre que respongui a les exigències raonables relatives al seu pes i dimensions i compleixi els requisits de seguretat aplicables no pot ser objecte d'un suplement de preu. El cobrament de tarifes per part d’algunes companyies aèries per aquest concepte pot ser constitutiu d’una infracció administrativa en matèria de consum i l'Agencia Catalana de Consum (ACDC) recomana reclamar el retorn d’aquest diners a la companyia.
Si l’avió surt amb un retard de més de dues hores, la companyia aèria està obligada a oferir-vos menjar, begudes i un mitjà per comunicar-vos. Si són més de cinc hores, podeu reclamar l'import total del bitllet. Si el vol s’ajorna un o més dies, l’empresa s’ha de fer càrrec del cost del vostre allotjament i desplaçaments. A més, us hauria de compensar amb entre 250 i 600 € si arribeu al vostre destí amb tres o més hores de retard i no heu triat l’opció d’un vol alternatiu. En aquest cas, rebreu la meitat de l’import del bitllet.
Recordeu que podeu fer les vostres reclamacions mitjançant un full oficial de l’empresa, el formulari web habilitat per a aquests casos o bé per telèfon. Hauríeu de rebre una resposta en 30 dies. Si no és així, podeu fer la reclamació al web de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores o trucar al 010.