L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Compra d'entrades per a espectacles
La compra d’entrades per internet per a espectacles està augmentant. Un auge que té una cara amagada: en algunes plataformes digitals, sobretot de revenda, s’han detectat fraus com el cobrament de preus abusius o, havent fet el pagament, no obtenir els tiquets comprats, entre d’altres. Informeu-vos bé per evitar-ho:
Comproveu que la plataforma de venda que feu servir pertany a l’empresa que gestiona l’espectacle, una pàgina especialitzada en aquest àmbit o feu-ho directament a la pàgina web del cinema, artista o teatre on es fa.
Si sospiteu que podria ser una empresa inexistent o una pàgina de revenda sense garanties, fixeu-vos en la seu social de la plataforma. Eviteu adquirir-hi els tiquets si està ubicada fora de la Unió Europea. Tampoc no compreu entrades a particulars, ja que poden ser l’origen de fraus. Llegiu amb atenció les condicions de la compra per evitar adquirir entrades que després no es reben.
Un dels fraus més freqüents és el canvi en l’import final a abonar. Pareu atenció al preu publicitat de l’entrada i verifiqueu que és el mateix per evitar pagar xifres abusives. Tingueu en compte que és habitual el cobrament d’un import de fins a 3 euros per la gestió. Cal que totes les despeses estiguin detallades en el cost total, així com el funcionament de les reclamacions en cas que se’n vulgui tramitar una. Malgrat que no és el més habitual, en alguns casos es poden fer devolucions havent pagat una assegurança prèvia. Informeu-vos-en.
Cal que sapigueu que hi ha plataformes de revenda autoritzades, les quals cobren una petita comissió pels seus serveis. Són canals qualificats i amb garanties que podeu fer servir, si abans comproveu que siguin pàgines certificades, estiguin ben valorades a les xarxes socials i es responsabilitzin del retorn dels vostres diners en cas de frau.
Si no esteu conformes amb el servei, podeu fer una reclamació a l’empresa venedora mitjançant un canal que en deixi constància, com un formulari web, un correu electrònic o un servei telefònic que deixi número d’incidència. Si en 30 dies no heu rebut cap resposta, adreceu-vos a l’Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores.