L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Recomanacions a les persones afectades per la vaga de Ryanair

Recomanacions a les persones afectades per la vaga de Ryanair

AEROLÍNIES. En cas de cancel·lació d'un vol, la normativa europea estableix el dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu, a més de la possibilitat de rebre una compensació econòmica.

Els tripulants de cabina de Ryanair tenen previst fer vaga els dos primers caps de setmana d'estiu, entre el 24 i el 26 de juny i entre el 30 de juny i el 2 de juliol. Per això, des de l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de Barcelona, us recordem que és molt important que consulteu diàriament la situació del vostre vol amb la companyia aèria o la vostra agència de viatges.

Si la companyia aèria cancel·la el vol o es produeix un retard superior a les 5 hores, d’acord amb el que estableix la Unió Europea en el Reglament CE 261/2004, podeu escollir entre la devolució de l’import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.

Si opteu pel transport alternatiu, us han d’oferir menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació gratuïtament fins a la nova sortida. A més, si la sortida és l’endemà o dies més tard, també teniu dret a allotjament, amb els desplaçaments inclosos.

També us pot correspondre una compensació econòmica d’entre 250 i 600 €, en funció de la distància del vol, excepte que us comuniquin la cancel·lació amb una antelació mínima de dues setmanes. Les quantitats de les compensacions econòmiques per cancel·lació, establertes per la normativa comunitària, són les següents:

  • Fins a 1.500 quilòmetres de distància del vol: 250 €, ja siguin vols intracomunitaris o extracomunitaris. 
  • Entre 1.500 i 3.000 quilòmetres de distància del vol: 400 €, ja siguin vols intracomunitaris o extracomunitaris. 
  • Més de 3.500 quilòmetres de distància del vol: 400 € en el cas de vols intracomunitaris i 600 € en els extracomunitaris. 

Tingueu en compte que si la línia aèria us ofereix un vol alternatiu que us permeti arribar a destí amb poques hores de diferència, respecte de l’hora prevista inicialment, la compensació econòmica es reduirà al 50%.

Si la companyia aèria no respecta els vostres drets, demaneu el full oficial de reclamació en el mateix taulell de l’aeroport o reclameu a l’empresa per algun mitjà que en deixi constància –formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.–. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l’OMIC de Barcelona o bé amb l’Agència Catalana del Consum. Des dels organismes públics de consum es tramitarà la reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són gratuïts i voluntaris per a ambdues parts.

Finalment, us recordem que els incompliments del Reglament CE 261/2004 es poden denunciar davant l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). Més detalls, a l’Agència Catalana del Consum.