L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Tren
Barcelona és una de les ciutats més ben connectades per via ferroviària del territori espanyol i compta amb una extensa xarxa de trens de rodalies, llarga i mitjana distància. I és que el tren és el mitjà de transport que la ciutadania tria cada vegada més per desplaçar-se des de la ciutat als municipis de l’àrea metropolitana i arreu del país.
Cal que coneixeu bé els serveis ferroviari i els vostres drets com a persones consumidores:
- L’empresa de transport ha d’informar amb claredat sobre els preus, els horaris i les condicions de cancel·lació incloent les possibles penalitzacions. També ha de ser transparent amb els serveis que ofereix i les diferents categories de viatge, si n’hi ha.
- No llenceu el bitllet abans d’arribar al vostre destí, ja que el podríeu necessitar en cas de voler fer una reclamació.
- Tingueu en compte que si el tren arriba amb retard de més d’una hora, teniu dret a que se us torni l’import del títol de transport o bé fer el viatge amb un mitjà alternatiu proporcionat per l’empresa. En aquest cas, se us compensaria amb el 25% del preu del bitllet. Si el retard sobrepassa les dues hores, rebríeu la meitat del l’import. En tots aquests casos l’empresa, a més, us ha de proporcionar gratuïtament dietes i allotjament, si cal, incloent desplaçaments.
- Si es cancel·la el viatge, teniu dret al reemborsament del cost total del bitllet. Si l’empresa us n’informa quatre hores abans, se us indemnitzarà amb el doble del preu del títol.
- Pel que fa a l’equipatge, les companyies ferroviàries no se’n fan càrrec en cas de pèrdua o danys, excepte si han estat causats per una negligència de l’empresa.
Recordeu que podeu demanar el llibre de reclamacions a l’empresa si us trobeu amb alguna anomalia relacionada amb el servei. També podeu contactar-hi mitjançant el formulari web o el telèfon amb número d’incidència de l’empresa per tal de deixar-ne constància. Hauríeu de rebre una resposta en 30 dies. Si no és així, adreceu-vos a l'OMIC o a la seu barcelonina de la Junta Arbitral del Transport de Catalunya, que es troba a l’Avinguda Josep Tarradellas, 2, 5a planta. També podeu trucar-hi (93 495 80 44) o enviar un correu electrònic a jat.tes@gencat.cat.