El Mercat de Provençals estrena un nou punt de recollida de comandes fins i tot quan els paradistes i el mercat és tancat. Es fa a través d’uns armariets refrigerats entre 2 i 8 graus, amb compartiments individuals i interfície digital.
Aquesta nova iniciativa es gestiona mitjançant un portal web de reserves on els comerciants o els serveis d’enviament reserven els armariets. Les franges de recollida de comandes són: matins de 10 a 14.30 h, i tardes de 15 a 21 h, de dilluns a dissabte.
La mateixa aplicació comunica automàticament els diferents estats del cicle de vida d’una comanda. El missatge inclou l’armariet de lliurament, la data i la franja horària; els codis de recollida i de dipòsit; i l’estat de la comanda. Totes les comunicacions s’envien per correu electrònic i, quan es realitza el dipòsit d’una comanda, també s’envia un SMS al client amb el codi de recollida.
A més, les instal·lacions compten amb un servei d’atenció personalitzada operatiu de dilluns a divendres de 9 a 21 h i dissabtes de 9 a 15 h.
Aquests punts de recollida click & collect complementen els serveis d’enviament a domicili, que han jugat un rol tan important durant la pandèmia, així com el creixent nombre de comandes que gestionen tant comerciants com mercats a través dels canals digitals.
Els mercats inclosos en aquesta prova pilot són Ninot, Sants, Llibertat, Concepció, Lesseps i Provençals; i els aparcaments BS:M són els de La Boqueria, Sant Antoni, Sagrada Família i Guinardó. La voluntat del govern municipal seria la de poder disposar d’aquestes instal·lacions a tots els mercats de la xarxa municipal.
A més, l’Ajuntament de Barcelona té previst posar en marxa a la primavera el Marketplace dels Mercats de la ciutat, una plataforma de venda online comuna de les parades d’aquests equipaments.