L’any 2020 serà recordat com un any en què les persones van activar la seva capacitat de resistència i d’iniciativa per fer front a la pandèmia de la Covid-19 i superar els seus terribles efectes sobre la salut, l’economia, la vida social i la cultura. Durant aquests mesos difícils, el comerç de proximitat i els mercats de la ciutat van estar al peu del canó, evidenciant com mai els seus vincles amb els barcelonins i les barcelonines.
L’encarregat de plasmar les vivències del comerç barceloní durant l’últim any ha estat l’escriptor Rafael Prades, fent un repàs de les situacions que han experimentat els professionals del sector des del març del 2020. Així doncs, el llibre ret homenatge als comerciants de la ciutat mitjançant testimonis dels diferents tipus de comerç, començant per l’essencial i per la restauració. El comerç de proximitat és un dels pilars identitaris de la ciutat, fet que provoca que Barcelona no s’entengui sense les seves botigues i mercats.
Barcelona és una ciutat comercial que compta amb més de 61.000 establiments. Gràcies al comerç essencial, els ciutadans s’han pogut abastir d’un producte fresc, de qualitat i de proximitat. En paraules d’Eduard Escofet, president de la Federació de Mercats Municipals, “el mercat és un lloc de concurrència, el contacte humà feia falta i el mercat sempre ha sigut una àgora. La gent ha pogut retrobar el que és un mercat”. També s’ha de destacar el gran esforç de la restauració i del comerç no essencial, obrint la seva activitat per superar la crisi. Per tot el sector ha estat un any complicat, i és per això que el llibre “Comerç de Barcelona. Sempre a prop” vol homenatjar tots els professionals.
Concretament, el llibre es divideix en quatre apartats. El primer capítol es titula “Barcelona, la visita inesperada” i fa referència a l’inici de la pandèmia i a com va reaccionar el sector. En segon lloc, el capítol “Capital de comerç i restauració” explica la història del comerç de la ciutat, mentre que el tercer capítol, “Entre turisme i teletreball”, fa èmfasi en la falta de visitants i el canvi de les rutines professionals. Finalment, el quart i últim capítol “Salut, economia, internet” destaca el repte digital al qual s’enfronta el sector del comerç i la restauració.
En definitiva, el comerç de proximitat és un tret característic de la ciutat de Barcelona, i després d’haver patit una de les pitjors crisis que es recorda, aquest llibre vol transmetre l’enorme capacitat de resiliència que té el comerç barceloní enfront dels reptes que es presenten. Capacitat de superació, adaptació i recuperació davant la crisi.
Consulta el llibre fent clic a l’enllaç:
https://media-edg.barcelona.cat/wp-content/uploads/2021/06/21135111/BCN_Comerc%CC%A7-2.pdf
Vídeo d’Eduard Escofet al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=UE8oGPvGWs0
Afegeix un comentari