L'objectiu és l'adequació dels carrers dels entorns de Glòries per millorar la permeabilitat de la malla ortogonal de l'Eixample, establint els nous itineraris del trànsit.
Per tal de millorar la circulació en els entorns de la plaça de les Glòries es duen a terme diverses obres als entorns:
Les obres al carrer de la Marina, de gran complexitat tècnica, estan en la recta final amb la pavimentació de les noves voreres de més de 15 metres del carrer de la Marina.
L'adequació de la rasant del carrer de Los Castillejos permetrà la continuació del carrer creuant l'avinguda Diagonal i esdevindrà un eix important de la nova plaça de les Glòries Catalanes.
Es fa una nova regulació de les cruïlles dels carrers Bolívia, Tànger, Almogàvers i Llacuna. Aquesta nova regulació permetrà que els semàfors d'un mateix carrer es puguin configurar per tal que el seu funcionament es basi en el sistema d'ona verda. El sistema d'ona verda consisteix a adequar la temporització de diversos semàfors al llarg d'un carrer a una velocitat de circulació determinada, perquè els vehicles que circulin a aquesta velocitat puguin travessar tot el carrer sense haver d'aturar-se en cap semàfor.
D’altra banda, les obres de desconstrucció de l'anella de les Glòries implicarà també la nova obertura del carrer de Badajoz que enllaçarà amb el carrer de la Independència. Actualment s'està actuant en tot l'entorn de la plaça per a la construcció de la nova circulació.
Dissabte 1 de febrer van començar les obres de desconstrucció del mur lateral d’accés a l’anella viària, banda muntanya.