Es tracta de dos tubs independents, cada un amb un sol sentit de circulació, que seguiran el traçat de la Gran Via. L’alcalde Xavier Trias ha destacat que “comencem a avançar d’una manera imparable per construir el túnel que creuarà sota la Gran Via. Això no és fàcil, és complex”, ha afegit l’alcalde que a més ha dit que “d’aquí a uns anys podrem dir que Glòries sí que és una autèntica centralitat”.
L’obra s’executarà en dues fases. La primera i més delicada, la del tram entre Cantellejos i Badajoz. Els túnels passaran per sota dels túnels ferroviaris i el del metro de la L1. Serà la part més profunda i arribarà fins als 25 metres per sota el nivell de la plaça. Per assegurar totes aquestes infraestructures, es construiran unes pantalles que evitaran cap ensurt durant la construcció del túnel i en cap moment s’interromprà cap transport públic. La segona fase anirà entre Badajoz i la Rambla del Poblenou. Cada fase està previst que tingui un temps d’execució de 24 mesos. En total dos túnels de prop d’un quilòmetre que es preveu que entrin en funcionament durant el 2019.
De la seva banda el Tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ha explicat que “els túnels que es construeixen són de caràcter urbà. Per sobre la continuïtat verda ha de ser incontrovertible”.
Els túnels estaran dotats de les darreres tecnologies en eficiència energètica. Per exemple s’està estudiant la forma per aconseguir que el pas del vehicles generin l’energia necessària per il·luminar els túnels, una possibilitat podria ser per fricció.
Avança la urbanització provisional de la plaça de Les Glòries
Paral·lelament als túnels avança la urbanització provisional de la Plaça de es Glòries perquè els ciutadans puguin gaudir de la plaça mentre es fan les obres de construcció del nou parc. Per exemple ja està alçada l’estructura de la pèrgola que acollirà fires i propostes veïnals. També entra en funcionament el carril bici que travessa la plaça pel mig.
El projecte de les Glòries és un dels més importants que s’han plantejat a la ciutat en els últims anys i avança a tota velocitat. En menys de set mesos s’ha deconstruit l’anell viar i s’han construït es accessos provisionals en superfície.