Fase 1: enderroc de l’anella costat mar
A partir del 15 de febrer els vehicles ja no poden circular per la rotonda inferior de la plaça que queda anul·lada i es substitueix per un nou espai de forma quadrangular que formen els carrers d’Aragó, Castillejos, que s’obre i travessa la Diagonal, Bolívia i un nou eix que uneix els carrers de Badajoz i Independència, que fins ara estaven separats per l’anell viari.
L’objectiu és que Glòries deixi de ser un nus viari i el trànsit es reparteixi de manera lògica pels carrers de l’entorn en una malla de carrers verticals i horitzontals seguint el concepte de l’Eixample.
Just una setmana després, el dia 22, s’obrirà un pas provisional a la Gran Via, de manera que tant els vehicles que entrin com els que surtin de la ciutat ho faran pel costat muntanya de la plaça. D’aquesta manera s’alliberarà l’espai per enderrocar l’estructura elevada del costat mar, uns treballs que s’allargaran fins al juny.
Aquest desviament provisional traça diverses corbes que poden causar retencions puntuals. Per tant es recomana als conductors, en la mesura del possible, un canvi d’hàbits per evitar aquesta zona i optar per altres accessos a la ciutat.
Fase 2: enderroc de l’anella costat muntanya
A partir del juny i ja en la segona fase d’obres s’iniciarà l’enderroc de l’anella costat muntanya i els vehicles circularan per un accés provisional a nivell de terra fins que acabin les obres per perforar el pas subterrani, que s’iniciaran l’any que ve. Alhora s’urbanitzarà de forma provisional la zona de les Glòries amb espai verd.
Fase 3: urbanització provisional i construcció del nou parc de les Glòries
Tot aquest canvi de concepció de la zona de les Glòries culminarà amb un nou pulmó verd a la ciutat, un gran parc al cor de Barcelona. La proposta escollida al Concurs d’Idees de la Plaça de les Glòries tenyeix de verd les dues grans avingudes que creuen la plaça, la Meridiana i la Gran Via. En definitiva, una futura plaça de les Glòries feta a escala del ciutadà i en la qual els barcelonins seran els protagonistes.
Transport públic
El que també es veurà afectat per les obres de reurbanització de la plaça de les Glòries és el transport públic. L’accés a l’estació de metro de Glòries situat a l’interior de l’antiga rotonda queda provisionalment anul·lat. El tramvia funcionarà amb total normalitat. I pel que fa a l’autobús, les línies que creuen la Gran Via —la 7, H12, N2 i N7— mantindran un carril habilitat per travessar l’espai.
La línia 92 elimina el seu pas per la plaça en sentit mar, incorpora una nova parada i baixa per Independència-Badajoz fins a l’avinguda Diagonal i segueix el seu itinerari habitual. En sentit muntanya, l’autobús 92 en lloc de pujar per Ciutat de Granada pujarà pel carrer de Badajoz i tindrà una nova parada davant de la Torre Agbar, abans de creuar l’avinguda Diagonal.
La línia 192 ha variat el recorregut i té parades al carrer de Bilbao.
La línia 60 té l’origen i final al carrer del Perú cantonada amb la rambla del Poblenou.
Mobilitat amb bicicleta
La xarxa de carrils bici a la zona dels entorns de les Glòries es desenvoluparà definitivament amb la nova urbanització de la plaça. Però durant les obres s’habilitaran itineraris provisionals per a bicicletes. Aquests itineraris uniran, pel costat mar de la plaça, el carril bici de la Diagonal i el de la Meridiana, així com les diverses estacions de Bicing de la zona.
Per als trajectes en direcció Besòs-Llobregat, entre Sant Martí i l’Eixample, es recomana utilitzar els carrils bici dels carrers de Sancho de Ávila i del Consell de Cent.