Els túnels viaris de la plaça de les Glòries segueixen el traç de la Gran Via, entre el carrer de Los Castillejos i la rambla del Poblenou, i permetran soterrar el trànsit que ara mateix circula per aquest tram.
Quins beneficis suposaran?
- Recuperació d’espai en superfície per a usos veïnals.
- Més verd, amb l’ampliació del parc de la plaça.
- Menys contaminació i menys soroll.
- Priorització de la mobilitat sostenible.
Actualment s’ha completat el 85% de l’obra dels túnels i queden pendents els treballs següents:
- Obra civil: estesa del paviment i finalització dels murs i les voreres de l’interior.
- Instal·lacions: sales tècniques, canonades antiincendis, cablejat i sortides d’emergència.
Una obra colossal
La magnitud i complexitat de l’obra ha requerit més d’un milió d’hores de feina fins al moment, que han permès crear uns túnels d’un quilòmetre de longitud, amb 25 metres de fondària en el tram més profund.
En total, s’han construït 25.000 metres de pilons de formigó, i, per poder executar els treballs, ha estat necessari bombejar 25.000 metres cúbics d’aigua cada dia.
El futur de la plaça
Un cop els túnels viaris es posin en funcionament es podrà completar la urbanització del parc de la plaça per acabar de convertir-la en un gran pulmó verd de la ciutat.
Fins ara, ja s’han obert al veïnat els 20.400 metres quadrats de l’àmbit de la Canòpia, està en fase d’execució la zona nord, amb equipaments i habitatge, i s’ha aprovat el projecte per transformar la Canòpia – Àmbit Tramvia, on se situarà l’intercanviador de transport públic.