L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
L'OMIC impulsa sessions informatives d'educació financera per a persones grans a tots els districtes de Barcelona
Coincidint amb el Dia Internacional de les Persones Grans (1 d'octubre) i el Dia Mundial de l'Educació Financera (3 d'octubre), l'Oficina Municipal d'Informació a les Persones Consumidores (OMIC) i el Departament de Promoció de la Gent Gran de l'Ajuntament de Barcelona enceten un programa de deu sessions informatives d'Educació Financera per a persones grans i el seu entorn proper.
Amb el títol Educació financera per no deixar ningú enrere, les sessions se centraran a divulgar els drets de les persones consumidores i explicar de quina manera es pot reclamar i fer valer els drets en cas de tenir problemes amb les entitats financeres i com des de l’OMIC i les entitats de defensa de les persones consumidores poden respondre a les consultes i gestionar les reclamacions. Alhora, es donaran consells de prevenció per evitar possibles estafes.
Es realitzaran entre el 4 i el 25 d’octubre en diferents equipaments municipals ubicats a tots els districtes de la ciutat i s’impartiran amb la col·laboració de les associacions de defensa dels drets de consum especialitzades en temes financers AICEC-ADICAE i ASUFIN, així com el Consell Assessor de la Gent Gran. Ja pots consultar el calendari complet amb totes les sessions. Són presencials, gratuïtes i tenen una durada aproximada d’una hora. Les persones grans hi poden assistir acompanyades d’altres persones del seu entorn de confiança.
Concretament, les sessions d’educació financera tractaran els següents temes:
- Què són les relacions de consum i en quins àmbits es donen.
- Quins són els drets que tenen les persones consumidores.
- Quines obligacions tenen els serveis d’atenció a les persones consumidores de les entitats financeres i bancàries.
- Informació i consells de prevenció relacionats amb productes financers com les targetes, les comissions, els fons d’inversió garantits, les rendes vitalícies, les assegurances, els préstecs personals, les hipoteques inverses i el sobreendeutament, entre altres.
- Informació sobre la banca en línia i recomanacions preventives davant de pràctiques com les visites a domicili, els missatges al mòbil i les estafes.
- On adreçar-se en cas de voler fer una consulta i com presentar una reclamació.
Per a qualsevol dubte sobre les sessions informatives d’educació financera, es pot trucar al telèfon d’atenció 93 402 32 74, de dilluns a divendres, de 10 h a 13 h.
Altres sessions informatives de l’OMIC
Més enllà de les sessions informatives d’educació financera per a persones grans i el seu entorn proper, l’OMIC de l’Ajuntament de Barcelona organitza al llarg de l’any en diversos equipaments de la ciutat altres jornades adreçades a tot tipus de col·lectius i sobre temes variats vinculats amb el consum. Per sol·licitar una sessió informativa, es pot fer des d’aquest enllaç.
Més informació
- Díptic - Sessions d'educació financera als districtes per a persones grans i el seu entorn proper
- Calendari de sessions informatives de l'OMIC
- Vídeo - L’OMIC de Barcelona: què és i com et pot ajudar?
- Nota de premsa - Barcelona oferirà sessions d’educació financera a les persones grans de la ciutat
- Guies 'Finanzas para todos' - Pla d'educació financera
- Vídeo resum de les sessions d'Educació Financera