Si quan el nostre equipatge arriba a destí està deteriorat, és important reclamar en el mateix moment a l’aeroport. En cas que no pugueu fer-ho, teniu fins a 7 dies per reclamar a l’empresa. Si l’empresa no dóna resposta en 30 dies, podeu venir a l’OMIC amb una còpia de tota la documentació.
La compensació a la qual tenim dret, en aquest cas, mai serà superior a 1.000 DEG per unitat.
En cas que el nostre equipatge no arribi a destí també hem de posar la reclamació a l’aeroport en el mateix moment.
En aquests casos es considera retard si arriba fins a 21 dies després del previst i pèrdua si no arriba o triga més de 21 dies.
Si es tracta d’un retard, tenim 21 dies des de l’arribada, i si es tracta d’una pèrdua, tenim 21 dies des que la companyia confirma la pèrdua o, si no la confirma, des de la nostra arribada a l’aeroport.
Per aquest motiu, i per tal que no es passi el termini, sempre recomanem presentar immediatament la reclamació als taulells habilitats a aquest efecte a la sala de recollida d’equipatge.
En ambdós casos, la compensació a la qual tenim dret serà de fins a 1.000 DEG per unitat.
El DEG és una divisa especial que varia diàriament de valor. Se’n pot consultar el valor a www.bde.es.
Sempre haurem d’aportar la documentació que acrediti les despeses que ens ha ocasionat el retard en l’equipatge.