L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals
Electricitat
L’electricitat, com l’aigua i el gas, és considerada un dels serveis bàsics de les persones: és necessària i essencial per a la vida quotidiana i té un ús generalitzat. Malauradament, cada any és un dels sectors que més consultes i reclamacions presenten per part de les persones consumidores.
Per aquest motiu, cal prestar atenció a:
- Les condicions del contracte: comproveu si hi ha serveis addicionals que no voleu incloure, trieu la modalitat de contractació que més s’ajusti a les vostres necessitats i guardeu una còpia del contracte i l’oferta si l’heu fet a través d’internet, per telèfon o a domicili.
- Els bons socials: informeu-vos si teniu dret a una tarifa més econòmica. En cas que us trobeu en situació de vulnerabilitat econòmica, us podeu beneficiar de descomptes d’entre el 25% i el 40%. Informeu-vos sobre els ajuts per a les famílies per a la factura de la llum.
- Les tarifes i serveis: compareu preus i serveis de les diferents companyies abans de contractar el servei, escolliu la tarifa i la potència més adients a les vostres necessitats, tenint en compte les franges horàries amb més cost. Recordeu que cal pagar per canviar la potència contractada i només es pot fer un cop a l’any.
- Les ofertes i la publicitat: les empreses de llum no poden fer-vos visites al vostre domicili ni us poden trucar per fer-vos una oferta sense el vostre consentiment previ. Si rebeu una oferta, estudieu-la bé abans de contractar cap servei i no faciliteu les dades personals o bancàries fins que no esteu decidides.
Si voleu tramitar una reclamació, teniu dues opcions: podeu fer-la mitjançant l’adreça física de l’empresa que apareix en el contracte i/o a les factures o bé podeu trucar al telèfon gratuït per a incidències i reclamacions demanant el número de referència corresponent. Hauríeu de rebre una resposta en un termini de 30 dies. Si no la rebeu, podeu fer la reclamació a l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores o per telèfon, trucant al 010.
Més informació
- Recomanacions sobre trucades comercials d’empreses de llum i gas
- Web de consum responsable de l’Ajuntament de Barcelona
- Més informació a l’Agència Catalana de Consum
- Canvis en la factura de la llum
- Com estalviar en la factura de llum? OMIC Barcelona (PDF 2.35 MB)
- Consells d'estalvi energètic a les llars (PDF 1.31 MB)