L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Tanquen alguns centres mèdics de bellesa Hedonai: què cal saber si t'hi has trobat?

Tanquen alguns centres mèdics de bellesa Hedonai: què cal saber si t'hi has trobat?

CONSUM. Si bé en alguns casos l’empresa Hedonai està reubicant els pacients en altres centres per continuar amb els seus tractaments, les persones afectades poden rebutjar la reubicació i reclamar els imports pagats per serveis no prestats.

Durant les darreres setmanes, s'han tancat alguns dels centres mèdics de bellesa Hedonai que hi havia a Barcelona, així com en altres punts de Catalunya. En alguns casos, l'empresa dedicada a la depilació làser, estètica, medicina estètica, dietètica i nutrició està reubicant els pacients dels centres tancats en altres centres oberts per continuar amb els seus tractaments. No obstant això, si t'hi has trobat, cal tenir present que no estàs obligat a acceptar aquesta reubicació, atès que suposa un incompliment del contracte que has signat amb el teu centre.

Per això, si no pots continuar amb el tractament, recomanem que presentis una reclamació en funció del mitjà de pagament que hagis usat, tal com aconsella l’Agència Catalana del Consum.

Si has finançat el tractament amb un crèdit al consum ofert pel mateix centre i vinculat a la prestació del servei:

  1. Envia la reclamació per correu certificat o burofax, o de manera que en quedi constància, a l’adreça postal del centre mèdic de bellesa Hedonai que et prestava el servei.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’un mes, trasllada la reclamació a l’entitat financera, informant del tancament de l’activitat i sol·licitant tant la paralització de l’emissió de rebuts, com la devolució de la part del finançament pagat que correspon a la part del servei encara no prestat.
  3. Si l’entitat financera no et dona una resposta satisfactòria en el termini d’un mes i ets de Barcelona, cal que et dirigeixis l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de l’Ajuntament de Barcelona per presentar la reclamació contra l’entitat financera. La via de resolució serà la mediació de consum.

Si has pagat amb targeta de crèdit:

  1. Contacta amb la teva entitat financera per informar-te de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.
  2. Si el banc no t’anul·la els càrrecs, cal que enviïs la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre mèdic de bellesa Hedonai que et prestava el servei.
  3. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’un mes, pots adreçar-te a la via judicial. Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no et caldrà advocat ni procurador.

Si has pagat en efectiu o amb un crèdit personal, és a dir, un crèdit no associat al finançament del tractament:

  1. Envia la reclamació per correu certificat o burofax a l’adreça postal del centre mèdic de bellesa Hedonai que et prestava el servei.
  2. Si l’empresa no respon satisfactòriament en el termini d’un mes, pots adreçar-te a la via judicial. Si l’import de la reclamació no supera els 2.000 euros, no et caldrà advocat ni procurador.

Et recordem que en tots els casos pots assessorar-te a través de l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de l’Ajuntament de Barcelona, així com en una organització/associació de persones consumidores.