L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Entra en vigor el nou codi deontològic sobre la publicitat infantil de joguines

Entra en vigor el nou codi deontològic sobre la publicitat infantil de joguines

PUBLICITAT. Des de l'1 de desembre de 2022, els anuncis publicitaris de nova producció s'han de guiar pel Codi Deontològic de la Publicitat Infantil de Joguines, signat a l'abril pel Ministeri de Consum, l'AEFJ i Autocontrol.

El nou codi d'autoregulació, està compost per 64 normes deontològiques que, des de l'1 de desembre de 2022, s'hauran de respectar en el desenvolupament, execució i difusió de les campanyes i missatges publicitaris adreçats a menors de 15 anys, amb especial atenció a la franja de 0 a 7 anys a l'engròs vulnerabilitat. El document, que substitueix el codi de 2015, és un acord entre el Govern i el sector publicitari i jogueter per vetllar que no es produeixin anuncis que utilitzin de forma discriminatòria o vexatòria la imatge de les nenes als anuncis adreçats a menors. L'objectiu és que els espots de joguines siguin més igualitaris i constructius, aspectes fonamentals per a la protecció i el desenvolupament de la infància.

Entre les novetats, destaquen les mesures destinades a promoure i fomentar una imatge plural, igualitària i lliure d’estereotips dels menors. Per això, es prohibeix la caracterització de les nenes amb connotacions sexuals i s’evita l’associació exclusiva de joguines que reprodueixin rols, per exemple, de cura, treball domèstic o bellesa, i d’acció, activitat física o tecnologia amb els nens. A més, no es presentaran les joguines amb la indicació expressa o tàcita que són per a un sexe o l’altre ni es faran associacions de colors (com el rosa per a les nenes, i el blau, per als nens). Els anuncis també intentaran utilitzar el llenguatge inclusiu i presentar models positius a seguir per estimular un consum saludable, responsable i sostenible.

Una altra de les novetats del codi és que les comunicacions comercials hauran de descriure el producte de manera entenedora i clara per als menors. Així mateix, presentaran les aptituds que els productes són capaços de fomentar en els menors i que són claus per al seu creixement com ara la creativitat, el desenvolupament físic i intel·lectual, la sociabilitat o l’empatia.  Paral·lelament, i amb l’objectiu d’oferir una informació veraç i addicional sobre les característiques dels jocs i joguines, els anuncis audiovisuals han d’incorporar una sèrie de pictogrames que aclareixin gràficament qüestions relatives al muntatge, preu o necessitats tècniques. Tots els detalls, poden consultar-se aquí.