L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

L’Ajuntament de Barcelona presenta els serveis públics de consum a l’ICAB

L’Ajuntament de Barcelona presenta els serveis públics de consum a l’ICAB

Drets de consum. Durant la sessió també es va debatre l’adaptació del dret davant dels nous tipus de relacions de consum o la necessitat de donar a conèixer els serveis municipals i de les associacions de persones consumidores a la ciutadania.

M. Eugènia Gay Rosell, degana de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), i Montserrat Ballarín i Espuña, regidora de Comerç, Mercats, Consum, Règim Interior i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, van presentar la sessió “Els conflictes de consum: una oportunitat”, que va tenir lloc el 22 de setembre.

Durant la jornada es van presentar els serveis públics de consum de defensa de les persones consumidores de l’Ajuntament de Barcelona, i es van debatre els procediments de mediació i arbitratge com a resolució alternativa de conflictes en matèria de consum, així com la normativa dels drets de consum respecte als subministraments bàsics.

La voluntat del Col·legi i l’Ajuntament és continuar col·laborant per a unes polítiques municipals que impulsin relacions de consum segures, sostenibles, locals, de proximitat i satisfactòries.

En el debat es va tractar un ampli ventall de temes, com la implicació de l’àmbit de l’empresa, l’adaptació del dret i la modificació normativa davant dels nous tipus de relacions de consum, sobretot, les efectuades pels canals digitals, la necessitat de col·laborar amb els professionals del dret, l’oportunitat de fomentar els drets de consum a les universitats, així com la difusió dels serveis municipals i de les associacions de persones consumidores a la ciutadania en general.

La sessió la va moderar Carles García Roqueta, advocat i diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, i hi van intervenir:

  • Francesc Puigdomenech Torras. Cap del Departament de Consum de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Gaietà Sala Prat. President de la Junta Arbitral de Consum de Barcelona.
  • Immaculada Barral Viñals. Catedràtica de Dret Civil. Presidenta de la Secció de Dret del Consum de l’ICAB.

Podeu recuperar el vídeo de la sessió aquí.