L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

Què pots fer si tens un viatge contractat i et toca formar part d’una mesa electoral?

Què pots fer si tens un viatge contractat i et toca formar part d’una mesa electoral?

ELECCIONS. T'expliquem els passos que pots seguir si ets designat membre d'una mesa electoral a les eleccions generals del 23 de juliol i ja tenies un viatge contractat que hi coincideix, tot recollint les indicacions de l'ACdC.

Tenint en compte que la convocatòria d’eleccions per al proper 23 de juliol ha estat sobrevinguda, i que la cita electoral coincideix amb el període de vacances estivals, si has contractat serveis relacionats amb un viatge –vols, allotjaments, etc.– i ets designats per a formar part d’una mesa electoral, l'OMIC de l'Ajuntament de Barcelona recull les indicacions que ha emès l'Agència Catalana del Consum.

  1. Des de la data en què et notifiquen que ets membre de mesa, disposes de 7 dies per a presentar al·legacions davant la junta electoral de zona (JEZ) corresponent al teu municipi de residència. Caldrà que acreditis documentalment la coincidència del servei contractat amb la jornada electoral, així com els perjudicis econòmics en cas de suspensió. Això perquè un dels supòsits per ser eximit de l’obligació de formar part d’una mesa és la coincidència de les eleccions amb “esdeveniments familiars d’especial rellevància, que resultin inajornables o en què l’ajornament provoqui perjudicis econòmics importants” (Instrucció 6/2011 de la Junta Electoral Central sobre impediments i excuses justificades per als càrrecs de President i Vocal de les Meses Electorals). Les al·legacions també es poden fer per via telemàtica, però hauràs d’acreditar la teva identitat mitjançant un certificat digital o el sistema de clau concertada Cl@ve. La JEZ haurà de resoldre les al·legacions en el termini de 5 dies i comunicar-t’ho.
  2. Un cop presentades les al·legacions a la JEZ, t’aconsellem que contactis amb l’empresa amb la qual has contractat el servei per tal de comunicar-li que has estat designat com a membre de mesa i que has presentat les al·legacions corresponents per a quedar-ne exempts. Si finalment la JEZ no admet les teves al·legacions, caldrà que presentis una reclamació a l’empresa, per un mitjà que en deixi constància (formulari web, trucada amb número d’incidència, correu electrònic, fulls oficials de reclamació, etc.), per sol·licitar un canvi de dates, un reemborsament en forma de val o bé la devolució dels imports pagats.
  3. Si la resposta de l’empresa no és satisfactòria i vius a Barcelona, pots contactar amb l’OMIC de Barcelona o bé omplir el formulari en línia de reclamació de l’Agència Catalana del Consum. També pots demanar assessorament a una organització de persones consumidores.

Des dels organismes públics de consum s’intentarà resoldre la teva reclamació mitjançant una mediació o un arbitratge, mecanismes de resolució alternativa de conflictes que són gratuïts i voluntaris per a ambdues parts.