La ciutat de Barcelona ha instal·lat 28 nous radars de velocitat arreu dels barris amb l’objectiu principal de conscienciar les persones conductores. Són aparells que indiquen la velocitat a la qual se circula, no sancionadors.
La iniciativa forma part del pla per controlar millor els límits de velocitat a la ciutat en punts on s’ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars que necessiten una reducció.
Als barris de Sant Martí s’hi han instal·lat 5 aparells,
a Santander 61, Aragó 609, Gran Via 1060,
av. Litoral 40, i av. Litoral / Jaume Vicens Vives
Aquests radars funcionen des de l’1 de desembre, i mentre que 25 són en vies amb un límit de 50 km/h, n’hi ha 3 d’ubicats en espais amb un topall de 30 km/h.
Les dades recollides donaran informació general sobre el comportament de les persones que condueixen a tota la xarxa en relació amb els límits de velocitat, i permetran prendre decisions de futur.
La ubicació dels nous aparells
L’EIXAMPLE (2): Pau Claris / pl. d’Urquinaona; i Rocafort 61.
SANTS-MONTJUÏC (4): av. Paral·lel / Palaudàries; Gran Via 159; Carrer A de la Zona Franca; i Creu Coberta 54.
SARRIÀ-SANT GERVASI (9): Mitre 40 (interior túnel); Balmes 371; General Mitre 79; Isaac Newton 24; av. V. Foix / Ramon Miquel i Planas; av. Vallvidrera 25; av. Vallvidrera 68; Anglí 33; i Iradier s/n.
GRÀCIA (2): trav. Dalt 25; i trav. Dalt 16.
HORTA-GUINARDÓ (1): av. Estatut / Jorge Manrique.
NOU BARRIS (2): Piferrer 72; i pg. Fabra i Puig 408.
SANT ANDREU (3): Felip II s/n; Ferran Junoy 12; i Meridiana / Sant Antoni Maria Claret.
SANT MARTÍ (5): Santander 61; Aragó 609; Gran Via 1060; av Litoral 40; i av Litoral / Jaume Vicens Vives.
Aquests dispositius s’afegeixen als 17 radars de punt que ja hi ha a la ciutat (dels quals 12 són en entorns escolars i 5 són radars de tram) i als 13 radars de l’exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat.
Una mesura clau per a la seguretat viària
La mesura s’emmarca en el compromís municipal d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris, atès que l’excés de velocitat és un dels factors que n’agreugen més els efectes.
En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins la ciutat, d’acord amb els objectius del Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.