En el marc del Pla Endreça, Barcelona posa en marxa una campanya basada en la conscienciació per la convivència i el civisme com a marc per un veïnatge harmònic i amable als barris. El lema “com a casa” vol generar aquest estadi des de la complicitat amb les persones i la implicació amb tot el que és públic.
L’objectiu principal, millorar l’ús l’espai públic des de dos vessants tan rellevants com el manteniment dels elements que el configuren i la convivència veïnal. I a la Festa major del Besòs i el Maresme, aquests vessants són bàsics.
Manteniment de l’espai públic
La sensibilització i la coresponsabilitat al voltant de la netedat és un objectiu que persegueix l’elaboració d’una guia de bones pràctiques en la neteja i el reciclatge, Es tracta d’un missatge que també s’ha de fer seu el comerç, els centres escolars i els de lleure.
La correcta separació de residus des de l’origen és un aspecte bàsic, que els vídeos realitzats per la comissió veïnal Barri Net ajuden a donar a conèixer.
Convivència veïnal
La sensibilització i la coresponsabilitat en relació a les problemàtiques amb l’ús intensiu de l’espai públic és un dels eixos de la campanya, en què hi intervindran brigades de neteja i de pintura específiques per al barri a través del programa Treball als barris.
Es facilitaran també iniciatives comunitàries per recuperar els usos de l’espai públic, i també es promouran accions culturals sensibilitzadores sobre la necessitat d’autocura, de salut, de prevenció i de convivència.