Campanya de convivència
Entre tots i totes hem de cuidar i estimar Barcelona i contribuir a un model de ciutat basat en la cura de l’espai públic, en la gestió responsable dels residus i en el respecte per les altres persones. Aquesta és la idea principal de la campanya de convivència de l’Ajuntament de Barcelona, impulsada abans de l’estiu amb previsió d’un major ús dels espais públics, i basada sobretot amb la complicitat amb la ciutadania.
El missatge principal de la campanya és “A la millor ciutat tothom respecta qui té al costat” i compta amb diverses declinacions segons la temàtica. Una d’aquestes està dedicada especialment a les festes de barri amb l’eslògan “La millor festa és la que no molesta”. També hi ha missatges específics entorn al soroll, la neteja, les caques, les platges o els espais verds, entre d’altres.
Campanya sobre el consum d’alcohol a la via pública
La campanya de sensibilització va començar per la revetlla de Sant Joan, per recordar que la normativa vigent prohibeix la venda o el subministrament d’alcohol a menors.
Pel que fa al consum general d’alcohol, s’han distribuït cartells en català, castellà i anglès en diferents punts estratègics de la ciutat per informar que no se’n permet el consum a la via pública i que cal evitar el soroll, la brutícia i les molèsties al veïnat.
La normativa vigent prohibeix la venda d’alcohol entre les 22.00 i les 8.00 hores -inclosa la venda en línia- fora dels establiments autoritzats, i també la venda ambulant a la via pública. Finalment, el cartell també informa de l’aplicació de sancions en cas d’incompliment d’aquestes normes, recollides en l’Ordenança de civisme.
Els materials informatius estan presents a les zones d’oci nocturn de la ciutat, a les festes dels barris, a les guinguetes de la zona de platges durant l’estiu i en places i jardins, entre altres espais.