Dispositiu per a les eleccions al Parlament Europeu del 9J

06/06/2024 - 12:10 h

En marxa el dispositiu municipal per assegurar distribuir material i assegurar el correcte funcionament de la jornada electoral el diumenge 9 de juny. Al Districte de Sant Martí hi haurà 41 col·legis electorals i 251 meses.

En marxa el dispositiu que ha de garantir el correcte desenvolupament de les Eleccions al Parlament Europeu del proper 9 de juny, on hi ha un total de 299 col·legis electorals i es constituiran 1.688 meses. El nombre d’electors a la ciutat de Barcelona, segons el cens definitiu, és d’1.107.208 d’electors, xifra que inclou espanyols i comunitaris que han demanat el vot.

Concretament, als barris de Sant Martí s’han habilitat 41 centres electorals i 251 meses:

  • Centres educatius: Escola Balmanya (6), Escola Dovella (5), Escolàpies Sant Marí (5), Institut Caterina Albert (5 a Rogent i 5 a Provença), Escola Miralletes (6), Escola Farigola del Clot (8), Escola Jesuïtes del Clot (8), Escola Casas (5), Escola Rambleta del Clot (6), Escola Antoni Brusi (7), Escola Bogatell (9), Escola Les Acàcies (6), Escola La Mar Bella (6), Escola Arenal de Llevant (4), Escola La Llacuna del Poblenou (7), Escola Pere IV (8), Escola Grèvol (11), Escola Eduard Marquina (4), Escola Joaquim Ruyra (8), Escola Catalònia (5), Escola Provençals (4), Escola Poblenou (5), Escola La Caixa (6), Escola Els Porxos (5), Escola Els Horts (9), Escola La Palmera (9), Escola La Pau (7), Institut Salvador Seguí (5) i Escola L’arc de Sant Martí (5).
  • Equipaments municipals: Espai Antoni Miró Peris (4), Espai Alchemika (6), Casal de Persones Grans Joan Casanelles (5), Centre Cívic Parc Sandaru (6), Casal de Persones Grans Taulat – Can Saladrigues (7), Casal de Barri Diagonal Mar (2), Centre Cívic del Besòs i el Maresme (6), Casal de Barri Besòs (3), Casal Ca l’Isidret (7), Centre Cívic Sant Martí (8) i Casal de Barri Bac de Roda (8).

Quin col·legi electoral em correspon per anar a votar a Barcelona?

Reviseu la targeta censal abans d’anar a votar. Si voleu saber on heu de votar, podeu consultar-ho trucant al telèfon 010 o en el portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.

Per a les eleccions al Parlament Europeu del 9 de juny de 2024, el cens electoral està format per persones espanyoles i per persones d’altres estats membres de la Unió Europea residents a la ciutat que es van inscriure prèviament, abans del 30 de gener, per poder participar en aquests comicis.

Per consultar el cens, cal disposar, com a mínim, de mitjans d’identificació de nivell baix (PIN o IdCat Mòbil) o de nivell mitjà (certificat digital) i sol·licitar-ho al portal de tràmits de l’Ajuntament de Barcelona.

En el cas que us hagin nomenat membre d’una mesa electoral, també us indicarà el càrrec. En trobareu més informació a

Com puc saber si m’han nomenat membre d’una mesa electoral a Barcelona?

Per saber si us han nomenat membre d’una mesa electoral i quin càrrec us correspon, podeu trucar al telèfon 010 o consultar-ho a través d’aquest tràmit.

En trobareu més informació a https://seuelectronica.ajuntament.barcelona.cat/oficinavirtual/ca/tramit/20180001307

Què cal tenir en compte?

A l’hora de votar és imprescindible portar l’original del document d’identificació personal amb fotografia (DNI, NIE, passaport o permís de conduir), que és vàlid tot i que estigui caducat.

Tràmits d’urgència

Durant la jornada electoral, l’Oficina d’Atenció Ciutadana Monumental (al carrer de Sicília, 216-218) obrirà de 9.00 a 19.00 hores per atendre tràmits d’urgència, donar informació general sobre les eleccions, com ara l’horari de les votacions, resoldre consultes dels ciutadans sobre on han de votar i expedir volants d’empadronament per a les persones que consten al padró municipal abans de la data de tancament del cens electoral i que per algun motiu no hi apareixen. En aquest darrer cas, la persona afectada ha d’anar a l’INE, que es reserva la potestat d’expedir el certificat perquè pugui votar.

Coordinació i logística

Des de la Direcció de Serveis d’Edificis Municipals, de la Gerència de Serveis Generals i del Departament de Població i Processos electorals, de la Direcció de Serveis de Secretaria General, s’encarreguen de la coordinació de tota la xarxa creada per les Gerències Territorials (Districtes), Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut Municipal de Mercats entre d’altres.

Com a novetat, i fruit d’aquesta coordinació, des de la passada convocatòria del 12 de maig, s’ha homogeneïtzat tota la documentació gràfica dels 299 centres electorals i l’Ajuntament disposa d’una eina automàtica per tenir el control en temps real de l’estat dels centres electorals i les seves 1.688 meses (oberts, muntats i constituïts).

Per la banda de la logística, es garanteix tota la gestió per tal que la jornada electoral sigui possible i això inclou, entre d’altres funcions, el repartiment de:

  • Urnes per votació: 2.184 urnes (considerant les de reposició i reforç)
  • Cabines: 312 unitats
  • Caixes de paperetes: 3.950 capses – un total de 16.100.000 paperetes
  • Caixes de sobres: 1000 capses  – un total de 1.000.000 sobres per votar
  • Bosses de documentació: 1.688 (una per mesa), tot i que s’han preparat 1.720 per si hi hagués algun incident el dia de la jornada.
  • Kits Braille per a electors invidents: 47 unitats a repartir a 42 centres electorals.
  • Executar els sobres de documentació: Sobre A i Sobre B, que després s’incorporen a una bossa de plàstic amb el material necessari per una mesa.
  • Executar els sobres de documentació amb la cartelleria accessible.

L’Oficina Municipal de Dades (OMD) elaborarà un dossier amb els resultats de les eleccions el proper dia 10 de juny.