El desenvolupament comercial i econòmic de Sant Martí, objectiu bàsic del govern del Districte

16/07/2021 - 10:24 h

El Consell de Districte de Sant Martí ha aprovat una Mesura de Govern dedicada específicament a la recuperació econòmica i comercial dels barris, generant actuacions des de totes les perspectives possibles

En la sessió del 8 de juliol del Consell de Districte, l’equip de govern va presentar la nova Mesura de Govern per al comerç, els mercats, la restauració i el turisme (vegeu-la a l’espai ‘Més informació’), que un cop debatuda entre tots els grups polítics, va quedar informada favorablement. El document, que vol recuperar i enfortir l’activitat econòmica i laboral al territori, descriu les línies d’acció preferents a desenvolupar en els propers mesos.

L’exposició del text va ser a càrrec de Javier Mesía, conseller de Comerç, Mercats i Consum, Salut i Turisme, que va posar en relleu que la nova mesura, que recull les perspectives política i tècnica, havia estat consensuada amb els eixos i les entitats comercials dels barris, de les quals se’n recullen les aportacions. Va destacar que “l’objectiu bàsic és el de generar sinèrgies i col·laboracions entre el teixit comercial, el veïnat i el teixit associatiu del Districte” per tal d’enfortir el paper dinamitzador dels barris i generar vinculacions culturals, esportives i turístiques “entenent l’activitat comercial com una experiència d’oci individual i familiar”.

La mesura se centra en quatre conceptes clau que descriuen quatre línies estratègiques que es desglossen en uns objectius que es desenvoluparan diferents tipus d’actuació. Aquests conceptes clau són la innovació, el comerç de proximitat, la promoció del consum, i l’associacionisme.

LES LÍNIES ESTRATÈGIQUES DE LA MESURA PER AL COMERÇ A SANT MARTÍ

1. Competitivitat, innovació, professionalització i transformació digital. Procurar l’adquisició de noves competències formatives i professionals per poder afrontar els reptes de la nova economia i augmentar la competitivitat amb el coneixement de les noves tecnologies i nous canals de venda pel futur. Adquirir nous coneixements per generar nous serveis i diferenciar-se de la resta d’oferta comercial.
2. Reafirmació i suport del comerç de proximitat com a element vertebrador de la vida quotidiana. Enfortiment dels vincles del comerç amb l’entorn per contribuir al desenvolupament del territori atenent a les seves singularitats i necessitats a nivell social, econòmic i cultural.
3. Consum i comerç inclusiu i amb responsabilitat social. Incidir en la inclusió, en la responsabilitat social, el consum responsable i sostenible per preservar el medi ambient i per remarcar el compromís del districte amb un marc comú de responsabilitat que permeti la relació entre els agents econòmics i socials amb una alta generació de valor per a tothom fent de Sant Martí un territori socialment responsable, inclusiu i sostenible.
4. Associacionisme. Fomentar l’associacionisme com a element aglutinador del comerç, com a referent social i com a potencial eina de gestió pels comerços i activitats econòmiques. Reforçar el paper i les funcions de les associacions de comerciants en el territori.

Per acabar, el conseller Javier Mesía va exposar que la mesura “s’ha dissenyat en un escenari crític per a la nostra ciutat” amb la voluntat de “donar múscul i capacitat de resiliència al teixit comercial“. Amb l’aplicació d’aquestes actuacions, “pretenem recuperar l’ocupació i el treball de qualitat, així com fomentar el consum local“. Es tracta d’una “estratègia transversal per mantenir el teixit empresarial i impulsar una economia plural i centrada en les persones“.