Informació i sensibilització a comerços i ciutadania sobre la gestió de residus i la neteja

21/10/2022 - 15:52 h

Un total de 44 informadors i informadores s’han desplegat per tots els districtes de la ciutat per explicar al veïnat, a comerços i a turistes com cal gestionar els residus i alhora pal·liar les males pràctiques detectades en contenidors i papereres o a la via pública. És un equip tres vegades més nombrós que en campanyes anteriors.

Els canvis relacionats amb el nou contracte de neteja Cuidem Barcelona s’estan explicant a la ciutadania i als comerços a través d’un equip d’informació que es desplaça a peu de carrer.

Fins ara s’han fet prop de 40.000 visites als districtes de la primera fase del desplegament del servei, entre els quals hi ha Sant Martí. En aquestes trobades, s’han corregit les incidències detectades, s’ha explicat de quina manera s’han de gestionar els residus (horaris, dies, llocs on dipositar-los) i s’ha informat de la prohibició d’abandonar els residus a la via públicaA partir d’ara s’iniciarà la campanya de sensibilització i conscienciació dels comerços de la resta de districtes de la ciutat.

Des de finals de setembre també s’ha posat en marxa una acció de detecció d’incompliments als comerços de les zones on ja s’ha informat sobre la gestió dels residus. La sanció per deixar un cartró abandonat a la via pública, fora del contenidor, és de 300 euros.

Més implicació i corresponsabilitat

D’altra banda, els informadors i informadores també han fet més de 8.500 intervencions amb la ciutadania. Han detallat els canvis del nou servei de neteja, les novetats del servei de recollida de residus o com cal separar totes les fraccions, entre d’altres. Així mateix han recollit dades relatives als reptes i incidències que s’anaven produint durant el dia a dia.

La selecció de l’equip d’informadors de ciutadania i comerços s’ha fet tenint en compte les diferents realitats de la ciutat. Són de nacionalitats diverses, prioritzant aquells països dels quals hi ha més població a Barcelona, com ara el Marroc, la Xina i el Pakistan. També hi ha informadors i informadores que parlen anglès i francès i que es poden adreçar a persones estrangeres i a turistes. Aquests nous equips s’afegeixen als informadors que fan les diferents campanyes específiques durant l’any. 

Accions cíviques i punts informatius itinerants

Durant tot aquest any s’han dut a terme campanyes més específiques com el canvi dels contenidors de vidre del Raval, campanyes de reforç de civisme per a les persones amb animals de companyia, campanyes sobre la recollida de la fracció orgànica en zones específiques com l’anomenat Quadrat d’Or o campanyes per millorar la gestió dels residus com la que es va fer a la Festa Major de Gràcia. 

També en el marc de la campanya de proximitat que acompanya el desplegament del nou servei s’ha posat en marxa un punt informatiu itinerant per a l’atenció ciutadana a peu de carrer, en zones de pas i amb important afluència de públic (equipaments municipals, esdeveniments, jornades, festes, etc.). Aquest any la campanya ha estat present en nombrosos esdeveniments com el festival Cruïlla o les Festes de la Mercè, entre d’altres. Hi ha previstes una vintena d’itineràncies del punt informatiu en diferents espais de la ciutat.

Més informació