La línia H12 d’autobús (Gornal i Besòs/Verneda) segueix avançant per convertir-se en la tercera línia totalment elèctrica de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). La previsió és que a finals d’any, el 100% dels vehicles d’aquesta línia, és a dir, 21 busos, ja sigui elèctrics.
Ara mateix, 11 busos són vehicles elèctrics gràcies a la recent instal·lació dels carregadors ultraràpids que s’han completat als extrems de la línia. La infraestructura està formada per un carregador en forma de pilar de cinc metres i el pantògraf, un braç mecànic retràctil. Concretament, aquest el punt de càrrega de l’extrem de la línia de l’àmbit de Sant Martí està instal·lat a l’encreuament dels carrers de Concili de Trento i d’Andrade.
Aquests carregadors permeten que les bateries dels autobusos es recarreguin fins a un 90% en només 5 minuts, aprofitant el temps de parada de l’autobús i sense interferir en els horaris del recorregut. Durant la nit, els autobusos de l’H12 es carreguen amb carregadors elèctrics de la cotxera de Zona Franca, on hi ha un total de 21 carregadors.
La flota elèctrica de TMB
Actualment, la flota de Transports Metropolitans de Barecelona compta amb 147 autobusos elèctrics, dels quals 49 són articulats amb càrrega d’oportunitat, la que es fa als extrems de la línia. D’aquests autobusos, 22 són de la línia H16 i, 16, de la V15, les dues línies 100% elèctriques que ja té TMB. Aquí s’hi sumen els 11 vehicles de la línia H12.
Fins a finals d’any s’incorporaran 38 autobusos elèctrics més, dels quals 10 seran articulats amb càrrega d’oportunitat per a la línia H12. Així, a final del 2024 hi haurà un total de 196 autobusos totalment elèctrics i 46 d’hidrogen.