Les peticions de l'ajut econòmic per a persones autònomes arriben ja al 95% del pressupost

27/06/2020 - 20:42 h

L'Ajuntament de Barcelona comença a fer els pagaments de 300 euros a les 16.000 sol·licituds rebudes fins ara, i ho continuarà fent fins a exhaurir la partida pressupostària expressament executada per a aquesta finalitat

L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat el pagament de l’ajut municipal Autòno+ per a les personses treballadores en règim d’autònoms. En un mes després de l’obertura de la convocatòria, les persones sol·licitants de la subvenció comencen a rebre l’ingrés d’un pagament únic de 300 euros per poder afrontar les dificultats econòmiques derivades de la crisi de la covid-19.

Fins ara, el conjunt de sol·licituds rebudes suposen un atorgament de més de 4 milions i mig d’euros a 16.000 professionals, una xifra que representa el 95% de la dotació total del programa, 5 milions d’euros.

L’objectiu de la mesura, que manté la convocatòria de sol·licituds fins el 30 de setembre al web barcelonactiva.cat/autonomes, és reduir l’impacte viscut durant l’estat d’alarma, a través d’un complement que garanteix la base de cotització mínima a Barcelona. L’assignació dels ajuts, un cop comprovat el compliment dels requisits, s’està realitzant per ordre de presentació i s’adjudiquen mentre hi hagi partida pressupostària.

Perfil d’autònoms que han presentat la sol·licitud de l’ajut

El perfil d’autònoms que ha presentat la sol·licitud és un 41% dones, un 46% persones amb estudis secundaris, i un 55% majors de 45 anys. Els tres sectors d’activitat amb més peticions per a aquesta subvenció són: Hostaleria-turisme-oci (20%), Comerç (18%) i Transport-logística-distribució (13%).

Per acollir-se a l’ajut, s’ha d’estar en possessió de la Prestació Extraordinària del Govern espanyol RD8/2020, disponible per als treballadors i treballadores en règim d’autònoms que hagin patit una davallada del 75% en els seus ingressos o hagin tancat la seva activitat de forma forçada a causa de l’emergència sanitària. Entre d’altres requisits, també cal estar empadoronat a la ciutat abans de la convocatòria; i, a més, trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Agència Estatal d’Administració Tributària, i la Seguretat Social.

La iniciativa municipal la tramita Barcelona Activa, que, per donar un millor servei a la ciutadania i les empreses des de l’estat d’alarma, ha activat el web específic barcelonactiva.cat/covid19. La pàgina recull tots els ajuts i recursos de les diferents administracions públiques per donar resposta a les necessitats i l’impacte d’aquesta nova realitatat. A més, l’entitat ha habilitat un nou telèfon gratuït de suport a l’activitat econòmica de Barcelona: 900.533.175.