Més combois i més freqüències al metro durant el 2023

05/01/2024 - 13:17 h

L’augment en l’oferta ha permès rebaixar aquest 2023 la freqüència de pas dels trens en l'hora punta del matí, que es troba a menys de tres minuts en les línies que transporten més passatge, la L1 i la L5.

L’any 2023 tanca amb una xifra rècord pel que fa al nombre de trens que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en circulació.

Un total de 165 trens circulen per la xarxa entre les 7.00 i les 9.30 hores de dilluns a divendres, 10 trens més que el 2019. A l’hora punta de la tarda dels dies feiners, entre les 17.00 i les 20.30 hores, hi circulen 145 trens, 9 més que fa 4 anys. Això redueix la freqüència de pas per sota dels 3 minuts en les línies amb més passatge.

A les línies 1 i 5, que són les dues amb més passatge de tota la xarxa, la freqüència de pas en l’hora punta del matí es troba en 2 min 55 s i 2 min 29 s, respectivament.

Només al metro, durant el mes d’octubre es van superar els 40,9 milions de viatges. El 31 d’octubre es va assolir el rècord de passatge diari, amb 1,65 milions de viatges.

Nous trens

El 2023 s’han posat en circulació catorze unitats dels trens de la sèrie 7000, d’ample internacional, a la línia 3, i nou trens de la sèrie 8000, d’ample ibèric, a la línia 1, que corresponen al contracte adjudicat en concurs públic a Alstom per un valor de 318,86 milions d’euros. La resta, fins als 50 trens adquirits, entraran en servei progressivament durant el 2024.

 

Més informació