Mural antiracista al parc del Clot

21/03/2022 - 15:03 h

El parc del Clot ha estat l'escenari de la cloenda de les Jornades Ciutat sense Racisme, per reflexionar sobre l’antiracisme i la justícia social a Barcelona.

El barri del Clot estrena un nou mural antiracista coincidint amb el Dia Internacional contra el Racisme, que se celebra el 21 de març. Està ubicat a una de les parets del parc del Clot i honora a la cultura amaziga, originària del Nord d’Àfrica.

Per dur a terme el mural, l’artista Conse ha parlat prèviament amb gent de la comunitat amaziga i també ha fet un estudi de tèxtils àrabs. L’artista ha treballat durant cinc dies per fer possible aquesta intervenció mural que ha tingut una gran acceptació per part del al veïnat.

La iniciativa forma part de les activitats organitzades en el marc de les Jornades Ciutat sense Racisme, impulsades pel grup de treball l’associació sociocultural Fils i celebrades al llarg de la setmana passada per generar espais de diàleg i coneixement per a l’aprenentatge cap a la igualtat i la justícia social.

Més prevenció i recursos per construir una Barcelona antiracista

L’últim informe de l’Oficina per la No Discriminació (OND) va revelar que el racisme i la xenofòbia són la primera causa de discriminació a la ciutat, una tendència que s’ha mantingut en els darrers anys. Per lluitar contra la discriminació per raó d’origen Barcelona ha començat a desplegar una nova estratègia antiracista per anar a l’arrel del fenomen amb més prevenció i recursos.

Concretament, la mesura de govern “Per una Barcelona antiracista” preveu reforçar l’OND tant a nivell territorial com de funcions, i aprofundir en la prevenció per eradicar el racisme i la xenofòbia amb una inversió inicial de 400.000 euros.

Capgirem el racisme

Amb l’objectiu de sensibilitzar la ciutadania i visibilitzar un fenomen que actua en tots els nivells, s’ha posat en marxa la campanya de comunicació #BCNantiracista, coincidint amb la celebració del Dia Internacional contra el Racisme, que té lloc cada 21 de març.

La campanya consisteix en missatges “capgirats” per desmuntar alguns dels arguments racistes més habituals i reduir-los a l’absurd. Ha estat dissenyada per l’agència Putos Modernos i utilitza la sàtira per conscienciar.