Nou assistent virtual a les parades de bus per fer-les més accessibles

16/09/2020 - 23:47 h

Mobilitat i transports. També avança el desplegament del sistema NaviLens d’etiquetes intel·ligents a tota la xarxa de transport públic, que facilita els desplaçaments per les parades

També avança el desplegament del sistema NaviLens d’etiquetes intel·ligents a tota la xarxa de transport públic, que facilita els desplaçaments per les parades

Un nou assistent virtual, en funcionament a les 2.600 parades d’autobús, envia informació del servei via mòbil a les persones amb discapacitat que ho necessitin per donar-los més seguretat. L’assistent virtual i informa de:

  • Les línies que s’aturen a la parada
  • A quina línia pertany el pròxim vehicle
  • La proximitat del següent bus
  • Si el bus està aturat i amb les portes obertes

A més, l’usuari o usuària del servei pot avisar el conductor de l’autobús perquè sàpiga que hi pujarà una persona amb discapacitat.

El nou assistent funciona a través d’unes balisses electròniques instal·lades a les parades que envien una notificació de veu al telèfon mòbil de les persones que tinguin instal·lada l’aplicació de TMB amb l’opció de guiat a parada activada.

NaviLens a tota la xarxa de bus

El sistema d’etiquetes intel·ligents NaviLens també està disponible a tota la xarxa de bus i a bona part de la xarxa de metro.

Els mòbils que tenen l’aplicació detecten a distància les etiquetes que es troben als espais de les parades sense que s’hagin d’haver localitzat prèviament. Transmeten informació:

  • A les parades de bus: codi de parada, línies, destinació, temps previst d’arribada i alteracions del servei
  • A les parades de metro: accés, zona de venda, escala, ascensor, andana, intèrfon i punt d’accés als trens

Trobareu més informació sobre les aplicacions actives al transport públic per millorar l’accessibilitat de persones amb discapacitat a TMB i NaviLens (vegeu l’espai ‘Més informació’).