Cada infant de primària passa més de 3.000 hores al pati durant el curs escolar. Repensar-ne els usos millorarà la seva qualitat de vida. El nou pla té les següents prioritats:
- Reivindicar la importància del joc inclusiu i l’educació a l’aire lliure per al benestar de la canalla.
- Combatre la crisi climàtica amb la creació de refugis climàtics.
- Guanyar nous equipaments de barri.
Com es converteixen en refugis climàtics els patis escolars?
Amb l’ampliació del verd, la incorporació de punts d’aigua i l’adaptació dels edificis per ajudar a regular la temperatura i crear ambients més agradables.
El pla recull els aprenentatges dels refugis climàtics que ja s’han creat en onze escoles, com la del Poblenou i la Vila Olímpica, i que han permès substituir 1.000 metres quadrats de formigó per espais amb vegetació on s’han plantat 74 arbres, s’han creat 2.213 metres quadrats d’ombra i s’han instal·lat 26 nous punts d’aigua.
Més joc i activitats veïnals
La incorporació de nous elements de joc i activitats que estimulin la canalla, l’apropin a la natura i garanteixin que tothom pugui gaudir-ne serà un altre dels objectius del pla de transformació dels patis escolars. L’actuació permetrà avançar en l’objectiu de convertir la ciutat en un gran espai jugable.
A més, es treballarà per obrir aquests espais als barris i que tot el veïnat pugui aprofitar-los per fer activitats.
Deu centres a l’any
L’actuació preveu transformar deu centres d’infantil i primària a l’any, i definir-ne l’actuació amb infants, famílies i professorat per adaptar-la a les necessitats específiques de cada cas.
Les deu escoles públiques que entren en el pla de patis aquest curs són l’Escola Auró, l’Escola Bogatell, l’Escola de les Aigües, l’Escola Duran i Bas, l’Escola Francesc Macià, l’Escola L’Estel, l’Escola Palma de Mallorca, l’Escola Parc de la Ciutadella, l’Escola Pau Casals de Gràcia i l’Escola Ramon Llull.