Els radars de tram permeten calcular la velocitat mitjana d’un vehicle en un trajecte concret, i enguany se’n posaran en funcionament dos:
- Al març: al túnel de la Rovira, al tram entre la plaça d’Alfons el Savi i la rambla del Carmel.
- Al llarg de l’any: al túnel de Badal, al tram entre la plaça de Cerdà i l’avinguda Diagonal.
A més, s’instal·laran 32 radars fixos, que permeten calcular la velocitat d’un vehicle en un lloc concret, en vies principals i carrers 30 on s’ha detectat un nombre elevat d’infraccions per excés de velocitat. A Sant Martí se’n col·locaran a les següents ubicacions:
- C. Aragó, alçada c. Corunya.
- Av. Litoral, alçada c. Arquitecte Sert.
- Av. Litoral, entre c. Llacuna i c. Jaume Vicens Vives.
- Gran Via de les Corts Catalanes, alçada c. Selva de Mar.
També es prepararan una trentena de punts repartits pels deu districtes per ubicar-hi radars pedagògics de manera rotatòria. Aquests panells electrònics informen de la velocitat d’un vehicle i alerten si supera el límit de la via, però sense imposar sancions.
Radars fixes als entorns escolars
A banda, i en el marc del desplegament del programa Protegim les Escoles, s’implantaran mesures per reduir la velocitat en aquells entorns escolars on s’actua aquest 2021. Les intervencions inclouran reforç de la senyalització horitzontal i vertical, modificacions de fases semafòriques, instal·lacions de coixins berlinesos i voreres passants i també la implantació de radars.
D’aquesta manera, a Sant Martí s’instal·laran tres nous radars fixes als següents entorns escolars, que controlaran que la velocitat màxima en aquests àmbits no superi els 30 km/h:
- Escola Dovella: c. Mallorca (entre c. Muntanya i c. Fontova).
- Escola Miralletes i Institut Moisès Broggi: c. Indústria, entre c. Sant Quintí i c. Conca.
- Escola Antoni Balmanya: c. Sant Antoni Maria Claret, entre c. Trinxant i c. Guinardó.
Cap a una ciutat 30
A finals d’any el 75% dels carrers tindran un límit de velocitat de 30 km/h. Els objectius són:
- Reduir el nombre de sinistres i la seva gravetat.
- Millorar la convivència a la calçada.
- Fer un espai públic més amable.
L’ampliació del nombre de radars a la ciutat ajudarà a consolidar aquest model de ciutat 30 en què s’avança.