El pla del 2020 acordat amb l’Autoritat del Transport Metropolità per renovar els autobusos de la ciutat i l’àrea metropolitana, que incloïa l’adquisició de 410 vehicles ecològics, culminarà la implantació amb la posada en servei dels nous vehicles ecològics.
L’H16: primera línia urbana d’alta demanda de l’Estat amb el cent per cent dels autobusos elèctrics
En els propers dies s’incorporaran a la línia H16 (Pg. Zona Franca -Fòrum / Campus Besòs) els 23 nous busos elèctrics, que se sumen als 7 que ja estan en funcionament, convertint-se així en la primera línia urbana d’alta demanda de l’Estat que funcionarà íntegrament amb vehicles de propulsió elèctrica. Alhora s’instal·laran carregadors d’energia als extrems del recorregut, un dels quals s’ubicarà a l’avinguda Eduard Maristany, a la zona del Fòrum. Aquesta línia travessa la ciutat i dona servei a 22.000 persones cada dia.
L’H12 (Gornal -Besòs Verneda) i la V15 (Barceloneta -Av. Tibidabo) seran les següents línies electrificades.
Primers 46 busos híbrids amb motors elèctrics i de gas natural comprimit
Aquesta tecnologia pionera no emet partícules i emet un 90% menys de diòxid de nitrogen en comparació amb els motors dièsel.
Actualment, de les 1.140 unitats de la flota, 350 (31%) són de propulsió híbrida, la gran majoria dièsel elèctrica, mentre que 408 (36%) utilitzen el gas natural comprimit com a combustible.
Del pla del 2020 només falten els 8 primers busos de pila d’hidrogen i zero emissions, que arribaran a la tardor, quan començarà l’ús de gasos verds al transport públic de la ciutat.
L’impuls d’un transport públic sostenible no s’atura!
Una nova licitació permetrà adquirir 210 busos ecològics, 78 dels quals cent per cent elèctrics, i així el 30% de la flota ja serà sostenible.
L’objectiu final és que l’any 2024 només circulin per la ciutat vehicles elèctrics, híbrids i de gas natural comprimit.
Una flota més segura i accessible
Els nous vehicles incorporen un disseny i una tecnologia per facilitar-hi l’accés de tothom i garantir al màxim la seguretat, que ja funcionen en una part de la flota.
En concret, disposen de dos espais per a cadires de rodes i rampes a les segones portes, polsadors retolats en braille i informació sonora.
A més, un sistema intel·ligent de prevenció d’accidents avisa els conductors davant de possibles col·lisions.