Es tracta d’una estratègia educativa per a la convivència escolar, que va ser dissenyada inicialment com una mesura pràctica contra la violència i l’assetjament escolar. Té caràcter institucional i implica tota la comunitat educativa. El seu objectiu principal és la integració escolar treballant per una cultura de l’escola inclusiva i la no-violència, fomentant que les relacions entre iguals siguin satisfactòries. Els nous alumnes de primer de secundària veuen afavorida la seva autoestima, compensant el desequilibri de poder i forces.  

Els alumnes de tercer d’ESO són tutors, de manera voluntària, dels alumnes de primer curs que acaben d’arribar al centre. Els tutors reben formació específica per part del coordinador del programa sobre les característiques generals de la tutoria i la relació que té amb la convivència i l’assetjament escolar. Les tutories estan incloses al currículum de l’alumne de segon cicle de secundària i, per tant, són avaluables.  

Per experiències en altres països i centres educatius, es valora molt positivament la participació activa dels iguals en tot projecte de convivència d’un centre. S’ha pogut observar com entre iguals es tracten temes diversos relacionats amb la convivència i l’adaptació al centre. Aquest projecte ajuda que la comunitat educativa conscienciï de la necessitat d’implicar-se en la convivència i facilitar la informació, la formació i el suport perquè els alumnes puguin desenvolupar-se en aquest nou entorn. 

En aquest cas, el Districte de Sant Martí ofereix la formació als mestres dels centres que volen implantar el projecte.