Escoles, biblioteques, centres de serveis socials, museus, centres cívics i, en general, tots els equipaments i els serveis que volen treballar comunitàriament i esdevenir infraestructura comunitària per a la població es plantegen, en els darrers temps, com acollir la ciutadania que atenen.

Hi ha acollides que abracen i d’altres que expulsen, sospiten o directament rebutgen qui entra per primera vegada. Les acollides tenen una doble dimensió relacional i física. Com dissenyem i organitzem l’espai i com ens relacionem i, molt especialment, com facilitem que la gent es relacioni entre si.

No es tracta de menystenir altres mirades, també necessàries, sobre les acollides, més pendents de l’eficàcia i l’eficiència: bona informació, bona senyalística per facilitar l’orientació autònoma, estalvis en els temps d’espera, etc., però sí que cal equilibrar aquestes mirades amb les que busquen més vincle i relació, més proximitat i més complicitat.

Ho modera:

  • Abraham Prat, tècnic del Casal de Barri del Besòs

Espai de diàleg amb