S’han implantat a tota la xarxa de metro i bus 9.100 etiquetes intel·ligents amb QR de colors que faciliten a les persones amb discapacitat visual orientar-se mitjançant el telèfon mòbil. A més de millorar l’accessibilitat al transport públic, aquest sistema permet a totes les persones usuàries accedir a continguts culturals i informatius d’interès ciutadà.
Les 161 estacions de metro i més de 2.600 parades d’autobús ja tenen etiquetes intel·ligents de QR de colors amb les quals les persones usuàries poden interactuar digitalment per accedir a informació de servei i diversos continguts.
Amb l’aplicació NaviLens, el telèfon mòbil pot capturar de manera molt eficient les etiquetes, sense que calgui saber on són exactament, i mitjançant l’assistent de veu es pot accedir a la senyalització de les xarxes de transport públic per desplaçar-se amb seguretat.
Quina informació inclouen les etiquetes?
A les parades de bus: nom i codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació de cadascuna, el temps previst d’arribada i les possibles alteracions del servei.
A les estacions de metro: on es troben l’accés, el vestíbul, la zona de venda, la línia de peatge, l’escala, l’ascensor, l’andana, l’intèrfon o el punt d’embarcament.
Més continguts
A través de l’aplicació TMB Go, aquestes etiquetes intel·ligents donen accés a altres continguts d’interès general, com ara titulars i notícies d’actualitat, audiollibres, l’agenda de la ciutat, pràctiques d’anglès, fets històrics, promocions i recompenses del programa de punts JoTMBé i moltes sorpreses més.