En el Plenari del Consell Municipal del mes de març es va aprovar la modificació del Reglament d’Honors i Distincions per reconèixer les entitats de cent anys o més d’història i amb un vincle acreditat amb Barcelona durant aquest temps. Es pot optar a aquesta nova distinció de manera telemàtica.
Les entitats interessades poden presentar les sol·licituds entre el 17 de maig i el 17 de juny. Els requisits bàsics per poder-hi participar són tenir 100 anys o més de recorregut i un vincle amb la ciutat demostrables.
Per això la gestió, que s’ha de realitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament, implica inscriure’s en el Fitxer d’Entitats i acompanyar el tràmit d’algun document acreditatiu que verifiqui l’antiguitat de l’entitat (estatuts, acta de constitució, etc.) i d’una justificació de la seva trajectòria que n’expliciti la implicació amb la ciutat.
La valoració de les sol·licituds es realitzarà en el Plenari Municipal d’abans de finals d’any, i la data prevista per entregar les plaques i els diplomes que les distingeixin com a entitats centenàries tindrà lloc pels volts de Santa Eulàlia (12 de febrer).
Aquesta nova distinció, que serà de caràcter anual, complementa la resta de medalles que atorga la ciutat en reconeixement de la tasca o la trajectòria destacada de persones o d’entitats de la ciutat i no és incompatible amb aquestes distincions.