Diumenge 15 de juny tindrà lloc el canvi de fase en les obres de desconstrucció de l’estructura costat muntanya de la plaça de les Glòries, un cop s’ha completat l’enderroc de l’anella de la banda mar i s’ha urbanitzat la Gran Via en superfície.
Els vehicles que ara surten de Barcelona circularan per aquesta nova via i el trànsit per l’anella viària de la banda muntanya quedarà suprimit definitivament. El nou vial en superfície tindrà una calçada central amb tres carrils, un carril bici segregat i un carril bus. A diferència de la situació actual, la sortida es farà per una via urbana i per tant hi haurà cruïlles semaforitzades amb els carrers de Padilla, Los Castillejos, Badajoz i Llacuna.
En aquest sentit, des d’avui dimarts hi haurà informadors que explicaran als conductors la nova mobilitat de la zona i la Guàrdia Urbana ha previst un ampli dispositiu per garantir la fluïdesa del trànsit.
Segons ha explicat el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives “estem seguint el calendari previst i això ens permet enfocar la urbanització provisional amb tranquil·litat i tenir una certesa que cap a final de setembre veurem desconstruït la part muntanya i ja tindrem la configuració provisional de la plaça a l’espera de tenir la urbanització provisional a finals de desembre i així començar la construcció dels túnels.”
De la seva banda, el Director de Mobilitat, Adrià Gomila, ha assenyalat que durant la fase 1 d’obres, el transport públic ha funcionat correctament i, analitzant el funcionament del trànsit s’ha observat que el nombre de vehicles que entren i surten per Glòries ha baixat aproximadament un 10% . Pel que fa referencia al quadrat viari, Gomila ha assenyalat que l’únic punt que s’ha carregat més de trànsit que els altres ha estat el carrer d’Aragó, on s’ha observat un augment de la circulació del 40% en hora punta del matí en el seu tram amb Independència. Malgrat això, Gomila ha assenyalat que hi ha hagut certa redistribució de fluxos de trànsit que ha fet que tot estigui funcionant molt correctament.
Urbanització provisional a partir de setembre
Amb aquest canvi s’inicia la fase 2 d’obres que es portarà a terme fins a setembre i permetrà enderrocar l’estructura del viaducte banda muntanya. Un cop finalitzin aquestes obres està previst que puguin començar les obres del túnel soterrat. La primera fase, que anirà de Los Castillejos al carrer Badajoz, està previst que s’iniciï durant el primer trimestre de 2015, amb una durada prevista de 24 mesos.
En paral·lel a aquestes obres, s’està treballant en la urbanització provisional de la zona, per tal que els ciutadans puguin gaudir d’aquest gran espai públic. Aquests treballs, a la banda mar, es duran a terme entre els mesos de setembre i finals d’any i inclouen una torre mirador, un jardí temporal d’alzines, un punt d’informació, un umbracle, un parc amb mobiliari urbà i àrees infantils.