Informació sobre la gestió d’altres taxes de l’Ajuntament de Barcelona.
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Alta en el registre d'animals de companyia i animals salvatges en captivitat
- Baixa o modificació de dades en el registre d'animals de companyia i animals salvatges en captivitat
- Adopció d'animals de companyia custodiats pel Centre d'Acollida d'Animals de Companyia
- Llicència per a la tinença de gossos potencialment perillosos
- Recollida d'animals de companyia (gats, gossos i fures) perduts, ferits o abandonats a la via pública. Localització i recuperació d'aquests animals
- Recollida d'animals morts a la via publica o a domicili
Més informació a l'ordenança fiscal 3.7
Gestió
L'import d'aquesta taxa està incorporat al rebut de subministrament que paguen els usuaris que estan donats d'alta al servei de l'aigua de les xarxes domiciliàries. Les empreses subministradores han de declarar i liquidar a la hisenda municipal les quantitats recaptades.
La gestió de les liquidacions pel cobrament d'aquesta taxa la fa el Departament de Gestió Recaptatòria, Servei de Contribuents Institucionals de l'Institut Municipal d'Hisenda.
Treballs de neteja, inspecció i control - Gestió
La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina de Claveguerons.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
Més informació a l'ordenança fiscal 3.5
L'Ajuntament de Barcelona té una ordenança que regula el recàrrec municipal a l'Impost sobre les estades en establiments turístics.
Aquest recàrrec va entrar en vigor l'1 de juny de 2021 i s'aplica a les tarifes de l'impost aprovades per la Generalitat. L'import d'aquest recàrrec des de l'1 d'octubre de 2024 és de 4 € per persona i dia.
Agència tributària de Catalunya: més informació i pagament del recàrrec
Ordenanca de l'Ajuntament de Barcelona
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Targeta de l'Àrea Verda: obtenció o baixa de la targeta. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina de l'Àrea Verda.
- Targeta de mobilitat del districte de Ciutat Vella. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Ciutat Vella.
- Pla de mobilitat del barri del Farró. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.
- Pla de mobilitat del nucli antic de Sarrià. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.
- Pla de mobilitat de Gràcia. La gestió d'aquesta taxa la fa el Servei d'Atenció per al Pla de Mobilitat de Gràcia.
- Informació de l'Àrea Blava. El pagament d'aquesta taxa es fa a través dels parquímetres situats a la via pública.
- Vehicle elèctric.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.12
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.4
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.6
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fan diferents departaments de la Guàrdia Urbana.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Lliurament de vehicles immobilitzats o precintats per la Guàrdia Urbana
- Permís de mudança
- Permís de reserva d'estacionament per a vehicles o altres elements de treball
- Permís d'estacionament per a grues de gran tonatge i per al muntatge/desmuntatge de bastides
- Permís d'ocupació de l'espai públic per filmacions
- Petició d'actuació de la Guàrdia Urbana
- Permís per circular amb vehicles de pes o dimensions especials
Més informació a l'ordenança fiscal 3.8
La taxa de recollida de residus està en vigor des de l’1 de juliol de 2020 i es recull a la factura de l’aigua.
Aquesta taxa és un tribut ambiental destinat a gestionar correctament els residus domèstics generats a la ciutat. L'objectiu és millorar el tractament dels residus, incrementar la recollida selectiva i reduir emissions, per complir amb la Directiva Europea 2018/851 del Parlament Europeu i del Consell Europeu i el Programa Metropolità de Prevenció i Gestió de Recursos i Residus Municipals.
Més informació a l'Ordenança fiscal 3.18
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa la Gerència de Seguretat i Prevenció.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.2
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Institut de Cultura de Barcelona.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.13
Gestió
La gestió d'aquestes prestacions la fa Cementiris de Barcelona.
Més informació a l'ordenança reguladora de les prestacions de caràcter públic no tributari.
Gestió
La gestió d'aquesta taxa la fa el Departament d'Enllumenat, c. Torrent de l'Olla, 218-220, telèfon 93 291 43 80.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.14
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fan diferents departaments depenent dels tràmits. Dins de cada tràmit es veu el lloc on es gestiona.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes:
Llicències, guies i altres documents.
- Autorització de transport escolar i de menors, de caràcter anual
- Concessió de targetes per a carrabines i pistoles accionades per aire o per un altre gas comprimit, no assimilades a escopetes, d'ànima llisa o ratllada i d'un sol tret i de tret semiautomatic
- Compulses de documents a instància de particulars per presentar a administracions alienes a l'Ajuntament de Barcelona
- Compareixences a instància de particulars per presentar a administracions alienes a l'Ajuntament de Barcelona
- Fotocòpies, amb exclusió dels documents que la seva reproducció tingui establerta una tarifa específica
- Còpies autoritzades d'informes tècnics i de comunicats d'accidents de circulació als interessats, a les companyies o entitats asseguradores i als jutjats o tribunals
Plans de mobilitat de Districtes.
- Duplicat de la targeta del Pla de mobilitat de Gràcia
- Duplicat de la targeta del Pla de mobilitat del barri del Farró
- Duplicat de la targeta del Pla de mobilitat del nucli antic de Sarrià
- Duplicat de la targeta de mobilitat del districte de Ciutat Vella
- Duplicat de la targeta de resident de l'Àrea Verda
Reproducció de documents i plànols urbanístics.
- Servei de consulta dels fons documentals del Sistema Municipal d'Arxius de Barcelona
- Consulta dels fons documentals de l'Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona
- Consulta del fons documental i d'expedients urbanístics als Arxius de Districte de Barcelona
- Cita prèvia per a la consulta de fotografies a l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona
- Consulta i impressió de plànols topogràfics, urbanístics, parcel·laris i cartogràfics de la ciutat de Barcelona
- Microfilms de documents d'arxiu (targeta d'obertura).
- Emissió del carnet d'investigador de biblioteca i/o arxius municipals.
- Digitalitzacions amb i sense reproducció posterior.
Informes i estudis.
Pels serveis de tramitació tècnica i administrativa de les proves d'accés a les places convocades de l'oferta pública d'ocupació de l'Administració municipal.
Dipòsit Municipal. Vehicles.
- Per utilització del servei de grua, quan sigui necessari o convenient per al trasllat
- Immobilització de vehicles per procediment mecànic
- Serveis prestats per la grua municipal a petició de particulars o empreses, per moviments en distàncies curtes de vehicles, per obres, etc
Servei de recollida, trasllat i dipòsit d'elements que ocupin la via pública sense llicència o que s'utilitzin en activitats no autoritzades desenvolupades a la via pública.
- Recollida, trasllat i dipòsit (fins a 30 dies naturals) de gènere procedent de venda no sedentària, sense llicència d’ocupació d’espais públics, per venda no sedentària
- Recollida, trasllat i dipòsit (fins a 30 dies naturals) d’elements que ocupin la via pública sense autorització o que s’utilitzin en activitats no autoritzades desenvolupades a la via pública
Més informació a l'ordenança fiscal 3.1 reguladora d'aquestes taxes.
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa Barcelona Cicle de l'Aigua BCASA - Fonts Ornamentals.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.3
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa Barcelona Cicle de l'Aigua BCASA - Fonts Ornamentals.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.15
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa el Servei de Llicències de Via Pública de cada Districte.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes:
- Sol·licitud de llicència de guals
- Sol·licitud per a la instal·lació de protectors de guals
- Sol·licitud de baixa de la llicència de terrasses i vetlladors
- Modificació, baixa, canvi d'us o canvi de titular de la llicència de gual
- Llicència d’ocupació de parada de xurreria i castanyes
- Llicència d'ocupació de parada de gelats
- Llicència d'ocupació de la via pública per a atraccions
- Llicència d'ocupació de parada en mercat ambulant i venda no sedentària
Gestió
El Departament de Gestió Recaptatòria, Servei de Contribuents Institucionals de l'Institut Municipal d'Hisenda, fa la gestió del cobrament d'aquestes taxes. Les liquidacions es fan a partir de la declaració que les empreses explotadores han de presentar abans del dia 28 de febrer de cada any, sobre l'import dels ingressos bruts facturats en el període impositiu de l'any anterior.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.11
Gestió
E l Departament de Gestió Recaptatòria, Servei de Contribuents Institucionals de l'Institut Municipal d'Hisenda, fa la gestió de les liquidacions pel cobrament d'aquesta taxa. Les liquidacions es fan a partir de la declaració que les empreses explotadores han de presentar abans del dia 28 de febrer de cada any, sobre l'import dels ingressos bruts facturats en el període impositiu de l'any anterior.
- Nombre total de línies de prepagament i postpagament dels abonats en tot el territori estatal.
- Nombre total de línies de prepagament i postpagament dels abonats amb domicili en el terme municipal de Barcelona.
- Import total dels ingressos per operacions de comunicacions mòbils en tot el territori estatal.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.16