Informació sobre la gestió d’altres taxes de l’Ajuntament de Barcelona.
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Alta en el registre d'animals de companyia i animals salvatges en captivitat
- Baixa o modificació de dades en el registre d'animals de companyia i animals salvatges en captivitat
- Adopció d'animals de companyia custodiats pel Centre d'Acollida d'Animals de Companyia
- Llicència per a la tinença de gossos potencialment perillosos
- Recollida d'animals de companyia (gats, gossos i fures) perduts, ferits o abandonats a la via pública. Localització i recuperació d'aquests animals
- Recollida d'animals morts a la via publica o a domicili
Més informació a l'ordenança fiscal 3.7
Gestió
L'import d'aquesta taxa està incorporat al rebut de subministrament que paguen els usuaris que estan donats d'alta al servei de l'aigua de les xarxes domiciliàries. Les empreses subministradores han de declarar i liquidar a la hisenda municipal les quantitats recaptades.
La gestió de les liquidacions pel cobrament d'aquesta taxa la fa la Direcció de Gestió Tributària de l'Institut Municipal d'Hisenda.
Treballs de neteja, inspecció i control - Gestió
La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina de Claveguerons.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
Més informació a l'ordenança fiscal 3.5
L'Ajuntament de Barcelona té una ordenança que regula el recàrrec municipal a l'Impost sobre les estades en establiments turístics.
Aquest recàrrec va entrar en vigor l'1 de juny de 2021 i s'aplica a les tarifes de l'impost aprovades per la Generalitat. L'import d'aquest recàrrec des de l'1 d'octubre de 2024 és de 4 € per persona i dia.
Agència tributària de Catalunya: més informació i pagament del recàrrec
Ordenanca de l'Ajuntament de Barcelona
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Targeta de l'Àrea Verda: obtenció o baixa de la targeta. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina de l'Àrea Verda.
- Targeta de mobilitat del districte de Ciutat Vella. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Ciutat Vella.
- Pla de mobilitat del barri del Farró. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.
- Pla de mobilitat del nucli antic de Sarrià. La gestió d'aquesta taxa la fa l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.
- Pla de mobilitat de Gràcia. La gestió d'aquesta taxa la fa el Servei d'Atenció per al Pla de Mobilitat de Gràcia.
- Informació de l'Àrea Blava. El pagament d'aquesta taxa es fa a través dels parquímetres situats a la via pública.
- Vehicle elèctric.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.12
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.4
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.6
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fan diferents departaments de la Guàrdia Urbana.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes
- Lliurament de vehicles immobilitzats o precintats per la Guàrdia Urbana
- Permís de mudança
- Permís de reserva d'estacionament per a vehicles o altres elements de treball
- Permís d'estacionament per a grues de gran tonatge i per al muntatge/desmuntatge de bastides
- Permís d'ocupació de l'espai públic per filmacions
- Petició d'actuació de la Guàrdia Urbana
- Permís per circular amb vehicles de pes o dimensions especials
Més informació a l'ordenança fiscal 3.8
La taxa de recollida de residus està en vigor des de l’1 de juliol de 2020 i es recull a la factura de l’aigua.
Aquesta taxa és un tribut ambiental destinat a gestionar correctament els residus domèstics generats a la ciutat. L'objectiu és millorar el tractament dels residus, incrementar la recollida selectiva i reduir emissions, per complir amb la Directiva Europea 2018/851 del Parlament Europeu i del Consell Europeu i el Programa Metropolità de Prevenció i Gestió de Recursos i Residus Municipals.
Més informació a l'Ordenança fiscal 3.18
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa la Gerència de Seguretat i Prevenció.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.2
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa l'Institut de Cultura de Barcelona.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.13
Gestió
La gestió d'aquestes prestacions la fa Cementiris de Barcelona.
Més informació a l'ordenança reguladora de les prestacions de caràcter públic no tributari.
Gestió
La gestió d'aquesta taxa la fa el Departament d'Enllumenat, c. Torrent de l'Olla, 218-220, telèfon 93 291 43 80.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.14
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fan diferents departaments depenent dels tràmits.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.1 reguladora d'aquestes taxes.
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa la Gerència d'Urbanisme
Més informació a l'ordenança fiscal 3.3
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa Barcelona Cicle de l'Aigua BCASA - Fonts Ornamentals.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.15
Gestió
La gestió d'aquestes taxes la fa el Servei de Llicències de Via Pública de cada Districte.
Tràmits relacionats amb aquestes taxes:
- Sol·licitud de llicència de guals
- Sol·licitud per a la instal·lació de protectors de guals
- Sol·licitud de baixa de la llicència de terrasses i vetlladors
- Modificació, baixa, canvi d'us o canvi de titular de la llicència de gual
- Llicència d’ocupació de parada de xurreria i castanyes
- Llicència d'ocupació de parada de gelats
- Llicència d'ocupació de la via pública per a atraccions
- Llicència d'ocupació de parada en mercat ambulant i venda no sedentària
Gestió
La Direcció de Gestió Tributaria de l'Institut Municipal d'Hisenda, fa la gestió del cobrament d'aquestes taxes. Les liquidacions es fan a partir de la declaració que les empreses explotadores han de presentar abans del dia 28 de febrer de cada any, sobre l'import dels ingressos bruts facturats en el període impositiu de l'any anterior.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.11
Gestió
La gestió d'aquesta taxa la fa la Direcció de Gestió Tributària de l'Institut Municipal d'Hisenda
Els obligats tributaris hauran de presentar, abans del dia 28 de febrer de cada any, una declaració referida a l’any anterior, amb el contingut següent:
- Nombre total de línies postpagament de telefonia mòbil dels abonats amb domicili en el terme municipal de Barcelona.
- Nombre total de línies prepagament de telefonia mòbil dels abonats amb domicili en el terme municipal de Barcelona.
- Nombre total de línies de telefonia fixa dels abonats amb domicili en el terme municipal de Barcelona.
L’administració tributària municipal practicarà liquidacions tributàries trimestrals basant-se en les dades declarades, i els metres lineals ocupats a la ciutat de Barcelona per la xarxa instal·lada.
Més informació a l'ordenança fiscal 3.16