L’OMIC segueix prestant els seus serveis de forma telemàtica, presencial i a través del telèfon 010. Les  consultes o reclamacions s'han de fer preferiblement de forma telemàtica.
Per a aquelles consultes o reclamacions que requereixin atenció presencial, cal concertar cita prèvia al portal de tràmits municipal ajuntament.barcelona.cat/cita/omic, trucant al 010, o als Quiosc de tràmits municipals

La llum, l'aigua i el gas són un dret bàsic i tothom hi ha de tenir l'accés garantit

La llum, l'aigua i el gas són un dret bàsic i tothom hi ha de tenir l'accés garantit

SUBMINISTRAMENTS. Així ho recull la Llei 24/2015, que prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.

Les companyies de llum, aigua i gas tenen prohibit tallar el subministrament a les llars vulnerables, tal com estipula la Llei 24/2015. Alhora, també obliga aquestes empreses a mantenir el servei en tot moment, mentre es mantingui una situació de dificultat econòmica.

Cal recordar que el model energètic estatal, les dificultats econòmiques i laborals per fer front a les factures, els problemes derivats d’un mal aïllament o les situacions de dependència energètica es mantenen durant l’any i també els seus efectes en la salut de les persones. Per això, des de l’OMIC recordem que cal defensar els drets energètics tant a l’hivern com a l’estiu.

Si no et pots permetre mantenir una temperatura adequada a casa o usar l’aigua corrent, contacta amb un dels Punts d’Assessorament Energètic. Són un servei de l’Ajuntament de Barcelona que ofereixen la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. Pots trobar tota la informació aquí.