Begudes més sanes enlloc de refrescos ensucrats per combatre la diabetis

11/11/2024 - 16:58

El 14 de novembre és el Dia Mundial de la Diabetis. La Federació Internacional de la Diabetis anima a la gent a canviar el consum de refrescos ensucrats per opcions més sanes.

El 14 de novembre és el Dia Mundial de la Diabetis. La Federació Internacional de la Diabetis anima a la gent a canviar el consum de refrescos ensucrats per opcions més sanes. L’Ajuntament de Barcelona se suma a aquesta campanya i il•lumina de blau la façana principal de la plaça Sant Jaume.

La campanya posa de relleu els efectes nocius de las begudes ensucrades, la seva relació amb la diabetis tipus 2 i com les estratègies de màrqueting fomenten hàbits de consum poc saludables i augmenta el risc d’obesitat infantil.

L’Associació de Diabètics de Catalunya, impulsora de la campanya “Dona Veu a la Diabetis”, és l’entitat que connecta i ajuda afectades i afectats. Així mateix, vetlla perquè totes les i els pacients amb diabetis i els seus familiars tinguin accés al material i avenços tecnològics necessaris i adequats a les seves necessitats. L’entitat dona suport, també, a projectes d’investigació per avançar en la cura de la malaltia. Enguany ha signat un conveni amb la Fundació Barcelona Salut per promoure projectes innovadors. Junts impulsaran accions per promoure hàbits saludables i una educació sanitària.

Causes i impacte de la diabetis

La diabetis és una malaltia que es caracteritza per l’augment dels nivells de glucosa en sang, perquè el pàncrees no fabrica insulina.

Actualment, la diabetis és un problema creixent  en  l’àmbit de la salut pública. Alguns mals hàbits, com el sedentarisme o la tendència a l’obesitat, conformen factors de risc que afavoreixen l’aparició de la malaltia. Afecta al voltant del 8% de la població catalana de més de 15 anys i augmenta amb l’edat, de manera que afecta més del 21% de les persones més grans de 65 anys. L’Organització Mundial de la Salut considera que la diabetis tipus 2 serà una de les epidèmies del segle XXI.