Acord per accelerar la connexió del tramvia per la Diagonal

13/12/2020 - 10:41 h

Mobilitat i transports. Permet tramitar els projectes d’urbanització de la Diagonal i tanca el conveni amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre l’execució de les obres per unir el tramvia i la posterior gestió pública de l’explotació

Permet tramitar els projectes d’urbanització de la Diagonal i tanca el conveni amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre l’execució de les obres per unir el tramvia i la posterior gestió pública de l’explotació

En el plenari de desembre del Consell Municipal es debatran els acords pels quals s’ha establert un conveni que determina els compromisos de cada Administració Pública i de l’ATM per fer possible, amb la inversió necessària, la connexió del tramvia per la Diagonal.

Amb l’ATM s’ha arribat a un acord per finançar el primer tram de la connexió del tramvia per la Diagonal, entre Glòries i Verdaguer, i per executar la segona fase una vegada s’acabin les obres del primer tram. També s’ha establert el compromís de garantir un sistema de gestió pública de la xarxa del tramvia.

Les obres d’urbanització de la primera fase de la connexió del tramvia, un pas previ a la unió del tramvia, tenen un cost de 56 milions d’euros i començaran la tardor del 2021.

Dos projectes d’urbanització de la Diagonal

De manera immediata, a la Comissió d’Ecologia Urbana, Urbanisme i Mobilitat es tramitaran els dos primers projectes d’urbanització de la Diagonal, un pas previ a la unió de la xarxa tramviària. Un dels projectes comprèn el tram de la Diagonal que va del passeig de Sant Joan al carrer de Los Castillejos i es divideix en dos trams.

-d’una banda, entre el passeig de Sant Joan i el carrer de la Marina, en què al tronc central de l’avinguda s’instal·laran la plataforma tramviària i un carril bici bidireccional i també s’ampliaran les voreres laterals de 3 a 7,5 metres. La circulació del trànsit privat es reduirà a dos carrils per sentit, que se situaran als laterals de l’avinguda.

-d’altra banda, entre els carrers de la Marina i Los Castillejos s’hi mantindran la rambla central i el carril bici bidireccional, s’hi ampliaran les franges verdes a 1,5 metres, les calçades laterals tindran un carril de circulació i les voreres s’ampliaran de 3 a 7,5 metres.

El segon dels projectes previstos consisteix en la urbanització d’una part del parc de la Canòpia de la plaça de les Glòries, amb una superfície de 40.725 metres quadrats, per on passarà el tramvia. Serà un gran espai accessible i obert, que millorarà la connectivitat entre els barris de l’entorn i que inclourà un intercanviador de transport públic, pèrgoles fotovoltaiques, jardins i espais de biodiversitat.