El Port Olímpic comença la seva integració a la ciutat

08/01/2022 - 11:03 h

A l’abril del 2022 començaran les obres d'urbanització i l’adequació dels locals del moll de Mestral i dels locals i pallols del dic de recer, actuacions que es preveu que puguin acabar en un any

La reconversió del Port Olímpic per fer-ne un espai d’ús ciutadà plenament accessible i integrat a l’entramat de la ciutat començarà a l’abril amb l’adequació dels locals i pallols ubicats al moll  de Mestral i al dic de recer. Aquests dos espais oferiran usos i activitats de foment de l’economia blava, una economia vinculada al mar, no contaminant i basada en uns models de producció i consum sostenibles.

Les obres, que es preveu que acabin al 1r trimestre de 2023,  són un primer pas per avançar cap a un Port Olímpic que s’integri en la vida de la ciutat, més amable per a la ciutadania amb la nàutica popular, l’esport i la divulgació com a activitats centrals.

Un Port Olímpic nou, viu, sostenible i competitiu

En concret, al moll de Mestral, amb una superfície construïda de gairebé 4.000 metres quadrats, hi haurà una sala d’actes per a 150 persones i diversos espais annexos amb locals d’economia blava i d’activitat nàutica, sales tècniques de control i seguretat, entre altres. A més, es preveu que s’hi habiliti un espai per passejar i gaudir que pacifiqui la zona, amb la instal·lació d’una pèrgola, zones verdes i d’ombra.

El Port Olímpic es transforma sota criteris
de màxima sostenibilitat, accessibilitat i
generació d’activitat econòmica de qualitat

Pel que fa al dic de recer, de 2.500 metres quadrats, oferirà diferents serveis d’activitat nàutica i economia blava. A més, s’urbanitzarà perquè sigui un espai de passeig i d’estada, ja que és completament accessible des del port i des de la ciutat.

Per al projecte de transformació del moll de Mestral es destinaran 10,4 milions d’euros, mentre que per al dic de recer la inversió aproximada serà d’11,4 milions d’euros. Aquestes xifres formen part dels més de 40 milions d’euros que s’invertiran en el desenvolupament del nou model del port durant els propers sis anys.