Els vehicles de mobilitat personal seran els protagonistes del 27è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, que se celebrarà el 13 de desembre al CaixaForum. L’augment de l’ús i la presència d’aquest tipus de vehicles, sobretot a les ciutats, té aspectes positius, però a la vegada exigeix un esforç legal i normatiu per fer-los encaixar millor en l’espai urbà.
El 27è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària serà presencial, amb un aforament màxim de 300 persones i sempre subjecte a l’actualitat de la covid-19.
El fòrum consta de tres taules, que portaran per títol “La ciutat i les noves mobilitats”, “Seguretat i convivència entre els VMP i la resta de modes de transport: especificitats i riscos, responsabilitat compartida” i “Oportunitats per a l’ús dels VMP: formació, característiques i normativa”.
Es reflexionarà sobre els reptes i oportunitats que representen els vehicles de mobilitat personal, que s’encararan des de punts de vista diversos, com el legislatiu, el normatiu, el seu encaix en l’espai urbà o la convivència pacífica amb els altres actors usuaris de la via pública.
Una opció de mobilitat creixent
Els vehicles de mobilitat personal (VMP) han esdevingut un sistema de transport que cada vegada s’incrementa més, especialment a les ciutats, on es concentren el 98% d’aquests nous dispositius de mobilitat, que tenen avantatges importants: són més respectuosos amb el medi ambient, eficients, còmodes, ràpids i fàcils de transportar.
Tot i així, l’increment d’aquests vehicles també representa reptes de convivència amb els altres sistemes de transport, vianants i bicicletes. El 2020 els incidents associats als VMP van superar el centenar, amb una mortalitat associada de sis persones.
Inscripcions en aquest enllaç.