Jueva, anarquista i fotògrafa d'origen austríac, Michaelis va marxar de Berlín l'any 1933 per establir-se al barri Xino de Barcelona, on es va estar fins al 1937 a causa de l'auge del nazisme i l'arribada de Hitler al poder. Ja a la Ciutat Comtal, la fotògrafa va retratar la vida popular de la Barcelona dels anys trenta, centrada en l'arquitectura i l'urbanisme de la ciutat i vinculada al Grup d’Arquitectes i Tècnics Catalans per al Progrés de l’Arquitectura Contemporània (GATCPAC). Les seves imatges d'arquitectura progressiva es van publicar en revistes catalanes com D'ací i d'Allà i, després de l'esclat de la Guerra Civil Espanyola, Nova Iberia. Equipada amb la seva càmera Leica, la fotògrafa va captar punts de vista que mai no s'havien retratat abans, amb una mirada pròpia i respectuosa de la vida i el caràcter del barri. El talent fotogràfic de la jove austríaca no és cap secret per a ningú, la seva obra és modernitat i domini tècnic i de l'entorn. El que no tothom sap és que, a més de fer excel·lents fotografies, Michaelis era una molt bona escriptora, tal com proven els apunts conservats a l'Arxiu Històric del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya. Durant la Guerra Civil espanyola i abans de tornar a Polònia, Margaret va col·laborar amb el Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya.
Fotògrafa que retratà la Barcelona dels anys trenta, vinculada al moviment arquitectònic GATCPAC. Durant la Guerra Civil Espanyola, va col·laborar amb el Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya.