Un reconeixement per impulsar la innovació en l’organització del temps
Les empreses de la ciutat han introduït en els darrers mesos canvis importants en la organització i gestió del temps de treball, com la introducció de models híbrids que combinen el treball presencial i el treball en remot, mesures de flexibilitat horària o la introducció de mesures per facilitar el dret efectiu a la desconnexió digital, entre altres.
En un moment en què les mesures de flexibilitat horària, la introducció de mesures per facilitar el dret efectiu a la desconnexió digital, els models híbrids i altres són més rellevants que mai a l’hora d’atraure i retenir el talent, les empreses poden presentar candidatura al major reconeixement que la ciutat de Barcelona atorga en aquest àmbit: el Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Organització i Usos del Temps.
La 10a edició del Premi arriba després d’un any i mig de pandèmia en què s’han accelerat els esforços de les organitzacions per facilitar que les persones treballadores puguin gestionar-se millor el temps i, a la vegada, millorar l’organització interna del temps de treball. És amb aquesta actualitat renovada que Barcelona vol reconèixer, promoure i divulgar aquestes mesures enfocades a un millor equilibri entre la vida laboral, familiar i personal.
El Premi Barcelona a l’Empresa Innovadora en Organització i Usos del Temps admet candidatures d’organitzacions que tinguin programes o bones pràctiques que tinguin per objectiu la corresponsabilitat de gènere, equilibri entre la vida personal i professional, teletreball i canvi organitzacional, dret a la desconnexió digital, compactació de jornada, allargament dels permisos de maternitat i paternitat, reducció del temps de treball amb igual salari, horaris i àpats saludables, gestió de la diversitat o altres resultats d’una gestió del temps igualitària.
El jurat, format per persones expertes i representants dels àmbits econòmic, empresarial, de comerç, sindical i del món acadèmic rellevants de la ciutat, premiarà les empreses en funció de la seva categoria:
- MICRO, Empreses de menys de 10 treballadors/es.
- PETITA, Empreses a partir de 10 treballadors/es i fins a 50.
- MITJANA, Empreses de més de 50 treballadors/es i fins a 250.
- GRAN, Empreses a partir de 250 treballadors/es.
A més a més, si s’escau hi haurà una menció especial a una empresa de la Xarxa NUST (Nous Usos Socials del Temps).
Participar-hi és molt senzill: només cal emplenar el formulari d’inscripcions i presentar-lo a traves d’aquest portal. Es pot fer fins el dijous 16 de desembre (veureu que hem ampliat el termini inicial). Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del Premi i les bases de la convocatòria.