També et pot interessar

...si tens un animal de companyia...

...o si has de fer front a un enterrament..

REGISTRE D’ANIMALS DE COMPANYIA

Si tens un animal de companyia...

Has de pagar una taxa per inscriure l’animal en el Registre Censal Municipal.
 

TAXES ALS SERVEIS PRESTATS

Si tens un animal de companyia i per un descuit es perd o s’escapa...

Com a persona propietària, hauràs de satisfer les taxes corresponents als serveis prestats (recollida a la via pública, trasllat al centre d’acollida d’animals de companyia, reconeixement sanitari i identificació, altres serveis sanitaris en cas que fossin necessaris, etc.)
 

LLICÈNCIA PER A GOSSOS POTENCIALMENT PERILLOSOS (GPP)

Si tens un animal de companyia catalogat com a gos potencialment perillós...

Has d’obtenir la llicència per a la tinença de gossos potencialment perillosos.

La llicència és personal i intransferible i s’ha de renovar cada 5 anys.
 

EN EL CAS DE DEFUNCIÓ D’UNA PERSONA

Si la voluntat fos la incineració, aleshores...

S’haurà d’abonar el preu privat corresponent al servei de cremació del cos i altres tasques accessòries possibles, com ara el tractament de les cendres.

D’altra banda, per dipositar el cos o les cendres en algun dels cementiris de la ciutat...

Es pot adquirir, en concessió, una sepultura per dipositar-hi les restes de la persona difunta satisfent la prestació corresponent segons la tipologia que s’esculli. Per tal de mantenir-la neta i en bones condicions, s’haurà d’abonar la tarifa de conservació i neteja de vials, xarxa de clavegueram, jardineria i edificis administratius dels cementiris.

En el moment de la defunció, caldrà satisfer les tarifes corresponents a la preparació prèvia de la sepultura, el trasllat, l’obertura, la inhumació, etc.

Si es decideix fer obres de reforma o incorporar elements decoratius a la sepultura, caldrà obtenir l’autorització o llicència corresponent.

L’Ajuntament de Barcelona disposa de serveis funeraris a l’abast de la ciutadania que es regulen als preus privats, així com a l’Ordenança de prestacions patrimonials de caràcter públic no tributàries.

Estàs al corrent...

...de quan s’han de pagar els impostos?

...sobre què passa si no es paguen?

QUINA ÉS LA MILLOR MANERA D’ESTAR AL CORRENT DE PAGAMENT DELS IMPOSTOS?

La domiciliació dels impostos és la manera més fàcil i còmoda d’estar al corrent de les obligacions tributàries.

QUÈ PASSA SI NO ES PAGA UN IMPOST EN EL TERMINI CORRESPONENT?

Si no es paga l’impost en el termini indicat...

Es pot pagar l’impost, amb un recàrrec del 5% del seu import, si es fa abans de rebre la notificació de la provisió de constrenyiment.*

Si no es paga, l’Ajuntament envia aquesta provisió, que inclou un recàrrec del 10% de l’import de l’impost i un nou termini per pagar

Si tampoc es paga en el termini que s’indica, es genera un recàrrec del 20% i s’inicia el procediment per a l’embargament dels comptes corrents o d’altres béns i drets dels quals sigui titular la persona deutora (habitatges, vehicles, sous, pensions, etc.).

*És l’acte administratiu pel qual s’inicia el procediment per al cobrament del deute en fase executiva.

Canals d’atenció

...per telèfon / ...per Internet /

...personalitzada / ...a través de l’app

TELÈFON
GRATUÏT 010

Per demanar informació i fer alguns tràmits;
931 537 010 si es truca des de fora de l’àrea metropolitana.

*tarifa ordinària

 

INTERNET

Per demanar informació i fer els tràmits d’una manera fàcil i ràpida.
 

Sense desplaçaments i a qualsevol hora.

Oficina virtual de tràmits.
 

Institut Municipal d’Hisenda

ATENCIÓ
PERSONALITZADA

Oficines d’atenció ciutadana, situades a cada districte municipal.

S’atén sense cita per rebre informació. Si es necessita fer una altra gestió, s’ha de demanar cita prèvia.

Institut Municipal d’Hisenda

L’atenció és amb cita prèvia. Sense cita prèvia, l’atenció serà per ordre d’arribada.

Carrer de la Llacuna, 63 08005 Barcelona

APP BARCELONA
A LA BUTXACA

L’aplicació mòbil de l’Ajuntament de Barcelona que permet fer pagaments i altres tràmits.

 

Notificació electrònica,
saps com funciona?

Et donem un cop de mà...

QUÈ ÉS LA NOTIFICACIÓ ELECTRÒNICA?

La notificació electrònica és la forma de comunicació en línia amb la ciutadania.

En lloc de rebre les notificacions en paper per correu, com fins ara, les notificacions estaran disponibles en una plataforma digital.

Cada cop que es té una notificació nova, s’envia un avís per correu electrònic o SMS al telèfon mòbil.

Es pot accedir a la notificació des de l’enllaç del correu electrònic o des de l’espai personal.

QUI S’HA DE CONNECTAR A LA NOTIFICACIÓ ELECTRÒNICA?

La notificació electrònica és obligatòria per a empreses i entitats jurídiques, i voluntària per a les persones físiques.

Més disponibilitat. Les notificacions es reben de manera immediata i sempre s’hi pot accedir, des de qualsevol ordinador, mòbil o tauleta, a qualsevol hora i en qualsevol lloc.

Més seguretat. Es minimitza la probabilitat d’error o pèrdua de la notificació en paper. S’assegura la privacitat en la relació amb l’Ajuntament.

Més sostenibilitat. La reducció de paper representa un estalvi de cost econòmic i disminueix l’impacte mediambiental.